Topic: Achille Haemers

Philippe De Staerke had aandelen in de club van Achille Haemers. In deze club was Patrick ook verschillende periodes gerant. Van waar en hoe goed kende de familie Haemers, Phillipe De Staerke? En er kwamen nog wel meer gangsters over de vloer.

2 (edited by club_le-happy-few 03-07-2010 14:10)

Re: Achille Haemers

We weten allemaal dat er sprake is van relaties tussen de familie Haemers en Vanden Boeyants. Maar dan dit niveau:

  • Haemers zou loopjongen geweest zijn van VDB: zwart geld witwassen

  • Loge P2

Hoe ver gaat de relatie tussen beide families? Zakelijk, politiek, loges of gaat het nog verder? Waarom gaat een succesvol industrieel (Achille) zich ineens interesseren in "louche" bars in het Brusselse? Hoe ernstig was hij toentertijd nog bezig met zijn activiteiten in West-Vlaanderen? Was hij er nog mee bezig? Gingen de zaken slecht of goed? Achille is zelfs medeplichtig aan een overval samen met zijn zoon Patrick. Ik ken geen andere industriëlen die overvallen plegen. Laat staan met hun eigen zoon? Waarom?

Waarom mocht Tyack het geld van Haemers houden dat eigenlijk aan De Post toebehoorde (overval)? Waarom werd Tyack na haar vrijlating opgehaald door De Bonvoisin (goede vriend van VDB)? Maar ik hoor nu ook geruchten opduiken dat de moeder van Patrick Haemers, en dus vrouw van Achille jarenlang de maîtresse zou geweest zijn van Van Den Boeynants. En daardoor nog een extra vraag: is het mogelijk dat één van de kinderen uit het gezin buitenechtelijk is? Patrick lijkt niet echt op familie VDB, maar hoe ziet Eric Haemers er uit? Zijn er nog andere kinderen?

Heeft iemand van foto van Achille? Volgens mij is er heel wat aan de hand tussen beide families? Of dit rechtstreeks te maken heeft met de Bende van Nijvel weet ik niet? Is dit de reden waarom Haemers desondanks zijn rijkeluisleventje volledig is losgeslagen? Was dit een vorm van rebelleren tegen dingen uit zijn jeugd? De ontvoering van Vanden Boeynants: draaide het niet om het geld maar wilde hij gewoon bepaalde zaken van hem te weten komen die voor hem verzwegen waren?

Ik wil zeker niet beweren dat Patrick Haemers eventueel de "zoon van" zou kunnen zijn. Maar stel me wel vragen over relaties tussen beide families. Deze zouden er wel degelijk geweest zijn, ook vriendschappelijk. Een reden genoeg om daden waarbij Patrick Haemers betrokken zou zijn, te minimaliseren of in doofpot te steken. Patrick en z'n broer Eric zijn allebei "omgekomen" op momenten dat ze dreigden dingen te onthullen.

Om sommige dingen in de doofpot te steken gaat men wel erg ver, als de maatschappij hierbij belang heeft het niet te weten. Denk dan ook momenteel aan het onderzoek van pedofilie in de Kerk waar toch ook rare dingen gebeuren.

Re: Achille Haemers

club_le-happy-few wrote:

Heeft iemand van foto van Achille?

In dit filmpje komt Achille aan het woord (vanaf 2.33). Het is overduidelijk dat hij de natuurlijke vader van Patrick was » YouTube

Re: Achille Haemers

Inderdaad, lijkt duidelijk op z'n vader. Maar dan nog. Weet er iemand meer over de relatie tussen Achille's vrouw en VDB? Heeft ze ooit voor VDB gewerkt? Of van waar kende ze hem (zakenwereld?).

5 (edited by Hestur 04-07-2010 22:51)

Re: Achille Haemers

club_le-happy-few wrote:

Maar ik hoor nu ook geruchten opduiken dat de moeder van Patrick Haemers, en dus vrouw van Achille jarenlang de maîtresse zou geweest zijn van Van Den Boeynants.

Welke bronnen heb je voor deze geruchten? Voor mij is het alleszins nieuw. Maar als het klopt, is het explosief materiaal.

Re: Achille Haemers

Op Franse fora zouden er bepaalde mensen meer weten. Of het allemaal waar is? Volgens mij is er toch iets tussen de familie Haemers en Vanden Boeynants wat het daglicht niet mocht zien.

Re: Achille Haemers

Biggus Dickus wrote:

In dit filmpje komt Achille aan het woord (vanaf 2.33). Het is overduidelijk dat hij de natuurlijke vader van Patrick was » YouTube

Achille Haemers heeft ook een duidelijke bruine puist naast zijn neus. Misschien was het dus niet Patrick in Aalst maar wel zijn vader?

8

Re: Achille Haemers

Merovinger wrote:

Misschien was het dus niet Patrick in Aalst maar wel zijn vader?

Was Achille ook groot van lengte?

Re: Achille Haemers

De vader van Haemers, Achille Haemers heeft in bepaald filmpje ook zo'n wrat/pukkel op bijna dezelfde hoogte. Waarom deed vader van Haemers mee aan één van de eerste overvallen? Waarom die louche nachtclubs? Hij was een rijk industrieel, en kende zowat iedere belangrijke persoon in het land? Heeft er iemand meer info over de handel van zijn vader? Hoe goed waren ze bevriend met VDB? Was de moeder van Haemers echt de secretaresse van VDB geweest, of klopt dit niet?

10

Re: Achille Haemers

https://lh4.googleusercontent.com/-_kbu8g-bbEI/TtTMIklN48I/AAAAAAAACDU/hzdWgsRtUUY/s282/Achille%252520Haemers.jpg

Achille Haemers heeft meegedaan aan een hold-up op een bankkantoor van BBL in Deerlijk » Bende Haemers

Simone Menin was een kennis van Achille Haemers, een geslaagde West-Vlaamse textielboer. Vader Haemers zat diep in het zware Brusselse nachtleven. Toen zijn privéclub The First afbrandde en de verzekeringsmaatschappij moeilijk deed over de uit te betalen vergoedingen, omdat ze kwaad opzet vermoedde, opende Achille in december 1979 in hetzelfde pand aan de Louizalaan 19 de privé-club Elyseé 19, die uiteindelijk de Happy Few zou worden. In de hitsige atmosfeer van dit etablissement van vader Haemers ontmoetten gangsters, advocaten, magistraten, politiemensen, dokters en politici elkaar.

Uit een contact met informant X18 (16/05/1989): "Achille Haemers maakte over 8 jaar actief deel uit van de "Loge". Na de overval in Deerlijk, werd hij op "sommeil' geplaatst en diende zijn handschoen en voorschoot af te geven. In die tijd werd ook Eric Haemers lid van de loge."

En: "A.H. werd dit weekend gecontacteerd door een zekere Lambiotte Robert. Het betreft één der hoofdfiguren uit de loge en hij verzocht Achille Haemers te zwijgen over al wat hij weet. Anders zou dit een explosie veroorzaken. Onderzoeksrechter Collin zou eveneens deel uitmaken van deze loge, zij het op een onrechtstreekse manier. Op sommige vergaderingen bijgewoond door Achille Haemers, waren Gol, Declercq, Claes, ... eveneens aanwezig."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube