171

Re: Aalst: 9 November

Wat betreft de feiten over het Houten Hand waar iemand me naar vroeg: op deze site heeft beheerder Ben in 2008 foto's geplaatst gelinkt aan de overval in Aalst. Daarbij staat een foto van de splitsing en de vermelding dat dit de plek was waar de politie de achtervolging staakte. Dus als iemand weet dat dit niet klopt stel ik toch voor die beheerder aan te spreken en niet de personen die info van deze website gebruiken.

Voor de vele flikken en hun familieleden die hier toeven:

Wie vindt dat de politiediensten geen kritiek mogen ontvangen omdat ze de hele zaak in het Aalsterse (over de andere overvallen nog gezwegen) heel slecht aanpakten, is kleinzerig, want ik veronderstel dat geen van jullie aanwezig was, en dus gewoon ambetant zijn omdat het niet positief klinkt. Da's jammer, maar er is gewoon géén goede kant aan dat verhaal (op agent Nevens na).

En laat duidelijk zijn dat dit gewoon kritisch zijn is. Analyseren van wat je ziet, hoort en leest. Ik ben geen hooligan, ik heb geen frustraties over de flikken. Neen, helemaal niet. Als er wat gebeurt waar ik getuige van ben bel ik ze gewoon niet meer en stap ik gewoon verder zonder tussen te komen. Kunnen die jongens en meisjes van de federale en lokale rustig hun frietjes opeten, en worden ze niet chagrijnig als ze ergens moeten opdraven. smile

En verder nog één grote literatuurtip: het boek 'Flikken' van André Dannau uit 1991. Politieagent in Brussel in de jaren '80 en boordevol leuke anekdotes over de leiding en zijn ex-collega's. Echt een aanrader!

Re: Aalst: 9 November

Cabooter, je opmerkingen waren een veralgeming gericht aan alle politiediensten, en ik heb deze opmerkingen dan ook in die bedoeling begrepen. Daarmee beledig je en kleineer je een heleboel mensen die het niet verdienen. Als dit niet je bedoeling is, dan stel ik voor dat je oplet met wat je schrijft en duidelijker en specifieker communiceert. Zoniet zal je blijven in nutteloze discussies terecht komen.

Ik heb er alle begrip voor als je een paar negatieve ervaringen achter de rug hebt met Politiediensten. Maar behoud alstublieft de intelligentie om te beseffen dat je niet iedereen over de zelfde kam mag scheren. Ikzelf heb in het verleden een aantal negatieve ervaringen gehad in het uitgaansleven van Aalst. De betrokken personen waarmee ik een aanvaring had waren ongelooflijk marginaal en hadden zichzelf bekotst. Als ik jou redenering volg dan zal ik moeten concluderen dat elke Olsjteneir ne vuile marginale zatlap is. Dat is uiteraard niet het geval.

Servo per Amikeco

173

Re: Aalst: 9 November

Morgen 9 november 2012 is er geen herdenking blijkt het?

174

Re: Aalst: 9 November

Ik dacht dat ze ieder jaar een herdenking gingen organiseren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

175

Re: Aalst: 9 November

Het stad doet da enkel maar als er verkiezingen in aantocht zijn. wink

Re: Aalst: 9 November

Die is onder de gordel.

177 (edited by vdb 08-11-2012 20:19)

Re: Aalst: 9 November

Ach, ik zeg gewoon wat veel Aalstenaars denken: vorig jaar in de nasleep van die VTM-reconstructie gauw wat publiciteit meepikken en daar dan zo ne speech staan geven. Moest de burgemeester echt om dat dossier geven zou ze via haar partij druk proberen zetten om wat schot in de zaak te krijgen, maar nee ... De enige politieker voor wie ik een beetje respect heb als het op zo deze zaak aankomt is Coveliers, die kende het dossier tenminste en Landuyt ook dacht ik.

178

Re: Aalst: 9 November

Aandacht: de herdenking gaat door op het kerkhof net zoals vorig jaar, start 11h00.

179

Re: Aalst: 9 November

Nieuws » Aalst herdenkt bloedige aanslag Bende van Nijvel 27 jaar geleden

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: 9 November

YouTube » David Van de Steen over het onderzoek naar de Bende van Nijvel