1

Topic: Robotfoto Aalst

http://www.bendevannijvel.com/gfx/robotfoto_aalst.jpg

Na de bloedige aanslag van de Bende van Nijvel op de Delhaize van Aalst slaan de rijkswacht van het versterkte district Aalst en de gerechtelijke politie van Aalst de handen in elkaar en zetten zich aan het opstellen van ellenlange getuigenverhoren. Iedereen wordt gevraagd naar een precieze beschrijving van de daders, maar ook naar hun gestalte en kleding, een opvallend of tekenend detail. Op basis van de hele reeks verhoren zullen de eerstvolgende dagen robotfoto's gemaakt worden. Maar aangezien de mannen gemaskerd waren, stelt men ook silhouttetekeningen samen, waarop elk detail wordt aangegeven.

Onderzoek » Robotfoto's

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2 (edited by geronimo 07-09-2010 22:43)

Re: Robotfoto Aalst

Ben, heb is gelezen dat de wapens die gestolen zijn bij de groep diane nooit gebruikt zijn bij de bendeovervallen. Als deze silhouettetekeningen kloppen dan moet je toch is kijken naar het wapen op de rug. Dat is nl een heckler und koch mp5. Wie maakte destijds deze tekeningen?

3

Re: Robotfoto Aalst

geronimo wrote:

Heb is gelezen dat de wapens die gestolen zijn bij de groep diane nooit gebruikt zijn bij de bendeovervallen.

Dat is inderdaad de officiële versie.

geronimo wrote:

wie maakte destijds deze tekeningen?

Geen idee. Tony Mendez (de broer van) over deze tekening: "Heeft de Bende van Nijvel ja dan nee een Heckler und Koch gebruikt? Volgens hen niet, volgens hen was het een Kalashnikov geweest. Maar als je iets van wapens afweet, kun je je niet vergissen. De Heckler und Koch is high tech, van plastic en met geluidsdemper, de Kalashnikov is een houten bazaar. Op de robotfoto's van Aalst heb ik een Heckler und Koch gezien. Dus ga ik ervan uit dat mijn broer zeker was dat de Bende dat wapen gebruikte."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Robotfoto Aalst

Weer lekker vaag. Het is volgens mij geen toeval dat zulke belangrijke gegevens nooit zijn aangetoond, maar wel zijn blijven leven. Sommige robotfoto's zijn naar mijn mening gemanipuleerd. Konden ze er maar achter komen wie of wat destijds op deze manier het onderzoek heeft willen bemoeilijken.

Re: Robotfoto Aalst

De onderzoekers zijn er echter wel van overtuigd dat ze door manipulatie waardevolle getuigenissen aantrekken. Zie maar naar die ene robotfoto eerst zonder en dan met pukkel.

Re: Robotfoto Aalst

Het moge duidelijk zijn dat nog geen enkele robotfoto iets heeft opgeleverd. Het zijn er teveel, en ze zijn vaag, en ze zijn verwarrend. Ik heb iig geen overzicht, krijg het idee met 20 personen te maken te hebben.

7

Re: Robotfoto Aalst

Ik laat de robotfoto's buiten beschouwing. Ze zijn niet accuraat en er zijn er teveel. Ze brengen juist maar verwarring. Hetzelfde met de persoonsbeschrijvingen. Zet drie mensen naast mekaar en je hebt gegarandeerd één grote, één kleine en één dikke. Als ik op mijn buik op de grond lig en er staat iemand met een shotgun naar mij te wijzen lijkt hij reusachtig. Ik concentreer me niet op getuigenverhalen.

8

Re: Robotfoto Aalst

Juist, maar het valt toch op dat een aantal foto's te clusteren zijn. Bekijk even deze robotfoto: G10. Een reus. Blond. En met pukkel. En met snor, zoals in de foto 19 van de Reus. En gezien in Aalst.

9

Re: Robotfoto Aalst

noorderling wrote:

Weer lekker vaag.

Tja, als je feiten wil dan moet je naar Charleroi gaan om het dossier te lezen.

noorderling wrote:

Sommige robotfoto's zijn naar mijn mening gemanipuleerd.

Klinkt ook lekker vaag. Heb je hier aanwijzingen voor? Ik lees deze uitspraak ook regelmatig maar ik heb nog nergens aanwijzingen gevonden die zoiets bevestigen.

Het is gewoon een vermoeden/een gok dat het wapen op de rug van deze persoon geen kalasjnikov is maar iets anders, iets moderner.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Robotfoto Aalst

Hier zie je zo'n MP5 die volgens mij op de rug van de gangster hangt. Heb de foto aan enkele collega's laten zien en als je een beetje af weet van wapens dan zie je zo dat het hier om een MP5 gaat. Deze op de foto is een gedempte MP:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Heckler_Koch_MP5.jpg