1

Topic: Nr. 10 & 14

http://www.bendevannijvel.com/gfx/10.jpg

Deze robotfoto toont grote gelijkenissen met nr. 4 en 14. Deze werd gemaakt aan de hand van een getuigenis van de diefstal van een VW-Golf op 14 februari 1983 in Lasne.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Nr. 10 & 14

http://www.bendevannijvel.com/gfx/14.jpg

Foto 14 werd gemaakt op basis van een getuige van de overval op de wapenhandel Dekaise op 30 september 1982 in Waver.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Nr. 10 & 14

Vandeuren, Louvaert en Becker worden soms genoemd voor de overval op Dekaise. Heeft iemand een foto van één van deze drie heren? En vooral: lijkt die foto op robotfoto 14? Heb ik het goed als nr. 14 beschreven staat als "de killer" en als een "zuiders, ietwat verwijfd type"? Was Vandeuren, Louvaert of Becker zuiders (kortgeknipt krullend zwart haar)? Becker was natuurlijk zigeuner. Of was het Mendez zonder snor (de gelijkenis is er)?

Ik begrijp ook niet goed hoeveel man er bij de overval op Dekaise nu juist actief waren. Twee gewapende mannen (robotfoto's 14 en 17) en een chauffeur? Hoe zag die chauffeur eruit?

4

Re: Nr. 10 & 14

dim wrote:

Ik begrijp ook niet goed hoeveel man er bij de overval op Dekaise nu juist actief waren. Twee gewapende mannen (robotfoto's 14 en 17) en een chauffeur? Hoe zag die chauffeur eruit?

Ik denk dat men er vanuit gaat dat het er maar 2 waren.

5

Re: Nr. 10 & 14

Renne wrote:

Ik denk dat men er vanuit gaat dat het er maar 2 waren.

Drie man. Twee man die de overval pleegden en een derde die in de wagen zat. Het is ook deze persoon (laten we hem even chauffeur noemen) die vanuit de wagen de agent neerschoot.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Nr. 10 & 14

Bestaat er een robotfoto van de chauffeur? Waar kan ik trouwens een totaaloverzicht van alle robotfoto's vinden mét de plaats en tijd van opmerking bij vermeld. Op de site van CWB (wat een amateuristische layout trouwens) vind ik (behalve het trio van '85) enkel foto's zonder verdere uitleg.

7

Re: Nr. 10 & 14

Wat dacht je van Bendevannijvel.com » Robotfoto's

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

8

Re: Nr. 10 & 14

Fantastisch, wat een goeie site is dit toch! Gek dat ik dat niet gevonden had. Ik was blijven stilstaan bij de foto's op het forum waar die uitleg niet vermeld wordt, stom van me. Dank je wel!

Nu vraag ik me af: foto G3 (die op mendez lijkt) zou dat dan de chauffeur kunnen zijn? Of zou robotfoto 14 eigenlijk G3 zonder snor zijn? zijn G3 en RF14 trouwens niet één en dezelfde persoon (zuiders type - met en zonder snor)? Ik vind dat als je een imaginaire snor trekt bij RF 14, dat ook eigenlijk wel op Mendez lijkt. Ook G6 lijkt op Mendez.

9

Re: Nr. 10 & 14

dim wrote:

Fantastisch, wat een goeie site is dit toch! Gek dat ik dat niet gevonden had. Ik was blijven stilstaan bij de foto's op het forum waar die uitleg niet vermeld wordt, stom van me. Dank je wel!

Op de site zelf kan je heel veel terugvinden, alles eigenlijk. Het Franse forum is misschien populairder maar qua informatie is deze site gewoon af.

10

Re: Nr. 10 & 14

Het is inderdaad een heel volledige website.