Er zijn nog minstens twee feiten waar de daders de telefoonverbinding rechtstreeks vernielden, nl. bij de feiten in Maubeuge en bij de overval van de Delhaize in Beersel. En in Halle verwondden ze Knockaert die de telefoon wou grijpen.
In Maubeuge trokken de daders de telefoondraad kapot. De website van de CWB meldt hierover:
"Ook al zijn er geen bewoners ter plaatse, toch wordt de telefoondraad door de daders afgerukt."
Bron: Website CWB
In Beersel sloeg één van de daders de telefoon kapot met zijn bijl:
Terwijl één gangster de omstaanders onder schot hield, gingen de andere twee naar een kantoortje, waar ze de telefoonapparatuur stuksloegen met dezelfde bijl waarmee ze de jobstudent hadden bedreigd.
Bron: Het Nieuwsblad | 10 oktober 1983
Terwijl elf kassa's, een brandkast en een geldkoffer werden leeggeroofd, vernietigde één van de bandieten alle telefoontoestellen met een bijl.
Bron: Het Laatste Nieuws | 10 oktober 1983
En bij de overval op de Colruyt in Halle sloeg één van de daders op het hand van Jules Knockaert omdat de dader dacht dat Knockaert de telefoon ging grijpen.
Adjunct-verkoopsdirecteur Jules Knockaert, wonende te Lembeek, werd met een wapenstok neergeknuppeld toen hij per telefoon alarm wou slaan.
Bron: Het Laatste Nieuws | 5 maart 1983
“Wij zaten met ons drieën in dat bureau: Walter, ikzelf en een jonge gast. Die ene gangster, de mens van wie ze zeggen dat hij de reus was, riep: ‘L’argent! L’argent! Par terre!’ Ik wankelde, probeerde me vast te houden aan een bureautafel. Hij moet hebben gedacht dat ik naar de telefoon wou grijpen en sloeg op mijn hand. Alle botjes in mijn rechterhand waren gebroken. Hij sloeg met een afgezaagde biljartkeu, aan het uiteinde verstevigd met metaal. Ik kreeg nog een slag op mijn hoofd en ging neer.”
Bron: De Morgen | 15 december 2017