Topic: Combinaties verschillende portretten
Het combineren van portretten: kijken en vergelijken.
Duizelt het u van die hoeveelheid aan "robotfoto's"? Soms lijkt het wel alsof die bende uit meer dan 32 mannen bestond (aantal portretten excl. de achtergehouden portretten). Was die robot die die foto's produceerde soms van het model ADHD-4?
De desbetreffende robot, hier hard aan het werk.
Een beetje pogen te groeperen kan wat schelen, zo kunnen we de "look a likes" of de portretten van Waver of Aalst eens bij elkaar zetten. Te beginnen met een verzameling "Killers" zoals ze bij elkaar hangen op het bureau van CWB:
Een verzameling van 3 "oude" daders. Ook hier opvallende overeenkomsten. Wat betreft de geschatte leeftijd, een 40-45 jarige met Oude als bijnaam? Een 40-45 jarige met een dergelijk gerimpelde huid? Ik schat hem dan ook minstens een decennium ouder in en heb dat meteen even op de compilatie erbij gezet.
Beide portretten zijn enige dagen voor de feiten bij de Colruyt Nijvel opgevallen. Het is aannemelijk dat het dezelfde persoon betreft. De naam "Aap" is misschien een beetje flauw maar je moet toch iets verzinnen hè. G7 lijkt net een aap:
Hieronder is er eentje met portretten uit de verschillende portret-periodes (eentje die Dim trouwens hetzelfde combineerde). Is 't 'm nou of is 't 'm niet? Wat betreft Nr.17 en mijn vermeende G1 (aka robotfoto uit Waver) is er volgens mij soms verwarring over de herkenning van Bouhouche. Volgens mij is het deze "G1" die herkend is door tenminste 3 getuigen. Mogelijk dat hij daarom ook niet meer bij de G-serie hoort maar apart hangt:
Voor wie de theorie aanhangt dat de Bende van Nijvel in zijn twee periodes tenminste gedeeltelijk uit dezelfde daders bestond, en voor wie de portrettekeningen serieus neemt zou dit een plus-argument zijn.