Ben wrote:Iemand een vrije middag om het te vertalen?
Voilà de klus is geklaard maar alweer ten koste van mijn nachtrust.
Vanwaar kwam u en in welke omstandigheden bent u tegenover de verdachten komen te staan? Waren zij volgens u al uit de wagen vóór uw aankomst, of, in tegendeel, konden zij zich in de wagen bevonden hebben en uit de wagen gestapt zijn omdat ze u hoorden aankomen? Kunt u een exacte beschrijving geven van de feiten waarvan u getuige bent geweest?
We kwamen terug van een avond die we doorgebracht hadden in de discotheek “La Venerie” van Thoricourt (Soignies). Wij zijn het bos ingereden ter hoogte van het café “Chez Torinne” in Braine-le Comte (’s-Gravenbrakel). Op de parking van “Chez Torinne” stonden meerdere rijkswachtcombi’s. Ik heb zelfs nog volgende opmerking gemaakt tegenover de vrienden die ons vergezelden: “Hopla, we gaan ons weer eens moeten laten controleren”. Maar niets van dit alles, de rijkswachters keken terwijl wij voorbijreden. Men moet weten dat het in die periode onmogelijk was om in de streek uit te gaan zonder zich op één avond één à twee keren te laten controleren.
De moordenaars bevonden zich op de kruising met de rue de la Fontaine aux Boeufs en de rue de la Chapelle au Foya , de auto in de richting van Hennuyère op exact 2150m van Torinne.
Hun voertuig stond geparkeerd met de voorkant richting Hennuyère, de achterklep stond open alsook de deur van de bestuurder. Ik bevond mij achter de stoel van de bestuurster en zag, in de schijn van de koplampen, een oudere man die zich lager in de rue de la Chapelle au Foya bevond met zijn armen omhoog alsof hij ons wou laten stoppen, en achter de deur van de auto een persoon van grote gestalte met uitgestrekte armen alsof wij niet mochten zien wat hij vasthield.
Ze waren uit de wagen en ik zat achter de bestuurster. Ik heb dus duidelijk (voor zover men “duidelijk” kan zeggen om 00u30) een persoon kunnen zien achter de open deur van de Golf alsook een oudere persoon die zich lager gelegen bevond in de rue de la Chapelle au Foya en die zijn armen omhoog hield alsof hij ons wou laten stoppen. De achterklep van de auto was open en op de grond heb ik een massa onderscheiden. Het is mijn vrouw, die naast mij zat, en die dus een ander oogpunt had, die deze massa als een lichaam, overleden of gewond, heeft geïdentificeerd. (zie laatste 30 uur)
Lees het hele interview op de website » Onderzoek
Ik zal verder trachten om de extra vragen waarop de getuige rechtstreeks op het forum heeft geantwoord ook hier te posten.