Via mail kwam dit verhaal binnen over Herman Dullaerts:
Gezien de gang van zaken betreffende Bonkoffsky Christiaan wil ik enkele inlichtingen verstrekken. Betrokkene kreeg in 1982 de "pullman", dit is een gedwongen mutatie van de groep Dyane naar het Rijkswachtdistrict Aalst, meer bepaald de brigade Aalst.
Een zekere Dullaerts Herman kreeg in 1981 een zelfde maatregel opgelegd. Hij kwam van de BOB Brussel en werd naar het Rijkswacht district Aalst gestuurd, meer bepaald naar de brigade Erpe-Mere. Betrokkene had een agressief karakter. In mei 1981werd er 's nachts ingebroken in de brigade Erpe-Mere. Een tiental machinegeweren werden er gestolen. De sporen werden uitgewist door een brandblusser leeg te spuiten. Dullaerts werd hiervoor verdacht daar hij als laatste het bureel had verlaten.
Bonkoffsky en Dullaerts hebben mekaar zeker gekend, misschien al te Brussel maar zeker in Aalst, daar er maandelijks districtsoefeningen doorgingen in Aalst. Beide personen heb ik niet persoonlijk gekend. Ik heb als rijkswachter dienst gedaan in de brigade Haaltert, ook deel uitmakend van het district Aalst (1977-1982). Beide personen zijn aan de drank geraakt. Mogelijks hadden zijn een speciale band met mekaar. Of Dullaerts Herman nog leeft weet ik niet.
Dullaerts Herman zou voor zijn pensioengerechtigde leeftijd ontslagen zijn.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube