club_le-happy-few wrote:Niemand? Zolang we het drugs for weapons-netwerk niet deftig kunnen reconstrueren vrees ik dat we enkel maar naar de waarheid kunnen raden. Enige manier om te zien of de corruptie wel degelijk tot op het allerhoogste niveau zat.
En een link met Zuid-Oost-Vlaanderen-Denderstreek.
In regio Geraardsbergen was Coesens gekend onder de naam 'Spoele' » blogimages.bloggen.be (PDF)
Palend aan zijn vliegveld was een stort waar het door de vuilkar opgehaalde huisvuil werd gestort/begraven. Mogelijks is het dit stort waar Coesens zijn afval kwijt raakte! Ironisch: de plaats waar dit stort was gelegen, is verkaveld en er werden huizen op gebouwd. Het is deze woonzone die voortdurend in het nieuws komt wanneer de Dender weer eens is overstroomd, want de huizen staan niet alleen op het stort, ze liggen ook nog eens in het overstromingsgebied van de Dender.
Het kan bijna niet anders of Armand Coesens (Spoele), George Lison en Paul Matthijs (Little David) kenden elkaar. Iedereen ging naar de winkel van Lison en naar Little David (lagen 2 à 2,5 km van elkaar en van het vliegveld in Overboelare). Coesens was ook actief op de terreinen van de luciferfabriek 'Union Match' in de Gaverstraat in Overboelare.
Lison had een 'ondoordringbaar omheinde' villa in Goeferdinge, een dorp tussen Overboelare en Everbeek. Alles ligt telkens maar een paar km van elkaar. De partner van Lison was - meen ik - iemand met roots in Nederland. Het moet bijna 35 à 40 jaar geleden zijn dat ik Lison hoorde vertellen dat hij ging skiën in de buurt van Beiroet. Hij zei dat je daar kon skiën en een halfuur later lag je te zonnen op het strand.
Blijkbaar zijn VDB en de toenmalige prins Albert ook nog in die regio geweest (met de helikopter in Everbeek). Die duiken ook overal op in het dossier...