Re: Mossad
dim, allemaal heel leuk maar de meeste informatie komt weer van personen die gewoon absoluut een eigen agenda hebben en als ik het zo lees kom ik via het Bende van Nijvel-dossier uit bij o.a. Dutroux. Dus je trekt een klein verband tussen verschillende zaken. Ik kom uit op oa Nihoul, Haemers, ... Het feit dat iemand talen spreekt zegt niets over banden met de Mossad. Het feit dat iemand actief is in landen waar veel Mossad zat, zegt eigenlijk ook niets.
Het feit dat Darville een huurling was kan verklaren waarom hij soms contact had met de Mossad. Dit soort mensen kruisen vaak elkaars wegen. Hij kan ook makkelijk contact kunnen hebben met de CIA, KGB, ... Het feit dat hij volgens sommige hoofdverdachte is in de zaak Bende van Nijvel zegt ook niets. Het zijn allemaal personen van bedenkelijk niveau die dit beweren. Ik vertrouw dit soort personen voor geen meter, dat moet je toch snappen?Diamanten, Mossad, ok dat kan kloppen als de Mossad erin zat. Met de moord op Szymusik, waarom zo te werk gaan? Dat kan ook op de Mossad-manier.
Volgens Ostrovsky: De anti-terrorristische adviesafdeling van de Mossad zou de slapende Stay Behind-cel tot leven hebben gewekt met toestemming van de Belgische staatsinlichtingendienst, resulterend in WNP. Tenminste drie betrokkenen bij de Bende van Nijvel moesten in 1985 België verlaten, ontsnapten naar Israël en kregen er een nieuwe identiteit. Een en ander zou opgezet zijn geweest door een Mossad case-officer met de naam Barda. Hoofd van de operatie was Itsik Efrat.
En kun je me dan even het doel van deze operaties geven want ik zie hem even niet? Misschien kun je me op weg helpen?