Re: Philippe Vermeersch

weetjewel wrote:

Dit heeft nieuwswaarde, voor zover dit gegeven nog niet bekend was bij het (grote) publiek. Weet ook niet of Guy Bouten dit wist, toen hij aan zijn boek over Roger Beuckels werkte.

Daarbij rijst de vraag of er DNA (van de familie van) Beuckels is vergeleken met DNA-sporen op een of meer Bende-attributen.

To be continued.

Als Vermeersch familie is van Beuckels, dan zou DNA van Vermeersch bruikbaar kunnen zijn in het kader van DNA-onderzoek in de strafzaak tegen Bende van Nijvel.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

132

Bossi wrote:

Ga je Beuckels nog proberen te reanimeren om hem met Vermeersch nog te kunnen confronteren?

Er is nu een gans andere werkwijze in verband met informatie en informanten. Het is niet omdat je familie van elkaar bent dat je ook onderlinge contacten hebt.

Ja, nu is er een andere werkwijze. Maar we zijn bezig over wat toen gebeurde. En die realiteit was totaal anders. Totaal. Onderzoekers runden hun eigen informanten en werden vaker dan niet eigenlijk zelf gerund door het milieu. Dat - en interne manipulatie - is de rode draad in heel dit verhaal. Heel die Ronquières-historie rammelt en dat is geen kwestie van interpretatie of opinie maar van objectieve, wetenschappelijke elementen.

Dus ja, er worden terecht vragen gesteld over Vermeersch en Achten. Of ze schuldig zijn aan iets weet ik niet maar over onschuld ben ik zeker niet zo categoriek als sommige posters hier.

133

Bossi wrote:

Ga je Beuckels nog proberen te reanimeren om hem met Vermeersch nog te kunnen confronteren?

Wat een totaal nutteloze reactie.

Bossi wrote:

Het is niet omdat je familie van elkaar bent dat je ook onderlinge contacten hebt.

Beuckels was een informant van Vermeersch!

Youssou N'Dour wrote:

Als Vermeersch familie is van Beuckels, dan zou DNA van Vermeersch bruikbaar kunnen zijn in het kader van DNA-onderzoek in de strafzaak tegen Bende van Nijvel.

De vrouw van Vermeersch is een Beuckels. Vermeersch zelf niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

134

Ben wrote:

Bron aub.

135

Ben wrote:
Bossi wrote:

Wat een totaal nutteloze reactie.

Bossi wrote:

Het is niet omdat je familie van elkaar bent dat je ook onderlinge contacten hebt.

Youssou N'Dour wrote:

De vrouw van Vermeersch is een Beuckels. Vermeersch zelf niet.

Nutteloze reactie? Ik veronderstel van niet. De onderzoeken en zelfs doorgedreven onderzoeken rond de Delta Cel en de Heer Vermeersch zijn totaal uitgeput. Onderzoeken met zeer langdurige en onmenselijke verhoren door het Comité P. Afluistertechnieken door de POSA geplaatst, telefonische afluistertechnieken en email onderscheppingen. En het resultaat? 0,0.

Had ik trouwens gezegd tegen Onderzoeksrechter en Federaal Procureur toen ik aan het woord kwam als vertrouwenspersoon bij de bijeenkomst in Juni jl.. Dat ex leden van de Delta Cel op een onmenselijke wijze werden behandeld en dat er wel degelijk een oplossing was geweest indien  het dossier geen politieke tussenkomst kende.

Trouwens een nutteloze reactie? Heb jij andere bijkomende middelen of voorstellen betreffende Beuckels en Vermeersch die niet nutteloos zijn?

En wat is de bron dat Beuckels als informant fungeerde? Graag bewijs of verwijs naar de stukken in het dossier dat dit aantonen.