Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

Ben wrote:

Een document met routebeschrijving voor het "Lunapark Las Vegas", Rue d'Havray in Mons

Ik kan een onderneming met de naam Las Vegas terugvinden op de Kruispuntbank van Ondernemingen die lag op de Rue d'Havré 11 (of 9) in Bergen. Dat is vlak aan de Grote Markt van Bergen, waar Christian Amory regelmatig afsprak met Bouhouche en Beijer in café-restaurants als Le Drugs, La Petite Provence en La Houblonnière. In de zomer van 1983 stelde Amory in Le Drugs ook zijn Bergense BOB-collega Beduwe voor aan Bouhouche en Beijer. Al die zaken liggen op een heel kleine zakdoek.

Opvallend, want een ander deel van de brandhaard, namelijk het kassaticket van restaurant Van Der Valk, verwijst mogelijk naar een andere plek waar Amory, Bouhouche en Beijer afspraken.

22

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

Ik heb die Luna Park wel gekend toen ik student was in Bergen. Er was ook een achterzaal "Verboden toegang aan de minderjarig" (21 jaar in de '70).

Er was ook een interessante plaats in de Grand'rue. Die café "La Pompe Benoit" was de place to be voor de extreem-rechtse, voormalige militairen en huurlingen. Bestaat nog, grote keuze van bieren, ambiance sympathique. wink