Ik vraag mij af hoe lang deze man ondervraagd werd en door wie. Indien ik het goed begrepen heb is men er zelfs niet in geslaagd hem te doen bekennen dat hij De Staerke kende. Dit terwijl diezelfde ondervragers in het bezit waren van een filmrolletje waar de beide heren op stonden en waar Apostolos zijn arm om de schouder van De Staerke had (rolletje gevonden in één van de overvalwagens BMW). Misschien had Delta zeer goede speurders maar minder goede ondervragers (Acke beschreef Stereo als een zeer harde).
Dat er toen en nu geprobeerd werd om alle schuld in de schoenen van De Staerke te schuiven is geen nieuws. Gezien de opdrachtgevers wisten dat de vriendin van De Staerke als animeermeisje werkte in Scherpenheuvel zou het dan niet kunnen dat het liedje "Te voet naar Scherpenheuvel" in de richting van De Staerke moest wijzen. (Dat men dus absoluut een spoor naar De Staerke wou leiden.)
Nog een derde detail dat ik zeer vreemd vond. Tijdens de Tweede Bendecommissie zei iemand van Delta dat er na de arrestatie van Philippe De Staerke onmiddellijk een telefoon gekomen was vanuit Brussel met de vraag van Reyniers of hij bij alle verhoren van Philippe De Staerke aanwezig mocht zijn. (Gezien zijn veroordeling toch bizar, neen?)
Ik ben door een pc probleem al mijn gegevens voorlopig kwijt maar ik denk dat al deze details uit het boek van Hilde Geens kwamen (die ik absoluut bewonder trouwens). Er zijn een aantal zeer moedige vrouwen in het Bende-verhaal. Zij durfden wat de meeste gangsters niet durfden. De naam van Philippe De Staerke vernoemen. Bij de moedige vrouwen zou ik dat andere "animeermeisje" (de luxe) DT zeker niet plaatsen.