Re: Slachter van Bergen

Waar was die top ten? Heb 2 collega's van Vilvoorde naar die dancing gevraagd en zij herinneren zich geen top ten. Die collega's zijn beide rond de 50 jaar oud.

32

Dancing Top Ten was gelegen op de Mechelsesteenweg langs de rechterkant richting Eppegem. Het was in de buurt waar momenteel het Chinese restaurant Mandarin Garden zich bevindt (vroeger Virske de Fluitster).

Merci Bely, zij spraken wel van een buurt "de far west", zouden ook een paar speciaal gevallen rond gelopen hebben.

bely wrote:

Dancing Top Ten was gelegen op de Mechelsesteenweg langs de rechterkant richting Eppegem. Het was in de buurt waar momenteel het Chinese restaurant Mandarin Garden zich bevindt (vroeger Virske de Fluitster).

Ik probeer momenteel enkele mensen te contacteren voor meer inlichtingen over cafe op koeienmarkt. Is mij bevestigd dat eigenaar aantal jaren geleden overleden is. KGB is ook een eigenaardige naam voor cafe, vind je niet?

35

Fipilip, indien Vilvoorde jouw niet onbekend is wil ik gerust bij een koffietje bijpraten over enkele merkwaardige voorvallen op de koeiemarkt destijds. Mijn Verklaring (getuigenis frituuruitbater) werd vervalst met medeweten van, of door mensen die betrokken waren bij het onderzoek. Ik zal dat aantonen aan de hand van het PV opgemaakt door de politie van Charleroi. Wat betreft die Claude; het moet haast over dezelfde persoon gaan. Hij baatte zowel Top Ten alsook de KGB uit. Wat betreft zijn identiteit val ik van niets achterover. Had voorzeker een driedubbel leven (remember blanco identiteitspapieren in de gevonden koffer).

36

Hé jongens, houd je ons hier nadien op het forum ook op de hoogte aub? Ik vind het bijzonder interessant allemaal.

bely wrote:

Fipilip, indien Vilvoorde jouw niet onbekend is wil ik gerust bij een koffietje bijpraten over enkele merkwaardige voorvallen op de koeiemarkt destijds.

Bely, ik ben weekje op vakantie. Ik spreek binnenkort met enkele klanten die ik via via ken uit café 't hoekske vlakbij koeienmarkt. Momenteel gesloten wegens faillissement, maar open ten tijde van vorige eigenaar KGB. Mail me op filip020667 at hotmail.com en we houden elkaar op de hoogte.

dim wrote:

hé jongens, houd je ons hier nadien op het forum ook op de hoogte aub? ik vind het bijzonder interessant allemaal.

Ik hou iedereen zeker op de hoogte. Misschien zijn er nog mensen uit de streek, Vilvoorde, Machelen, Elsene, Ukkel... die mee kunnen een bijdrage leveren.

38

Fijn! Bedankt.

39

Lees de reacties van de advocaat van Dubois op tueries (maximenicolai).

De advocaat van Dubois is niet te spreken over het artikel. Hij overweegt momenteel wat hij gaat ondernemen: ofwel een recht van antwoord laten publiceren ofwel de uitgever en de journalist laten dagvaarden. De advocaat beweert dat de journalist hem zaken in de mond legt die hij nooit gezegd heeft. Hij heeft ook nooit een foto laten zien aan de journalist. De enige foto in het dossier van Dubois is een oude foto die volgens de advocaat trouwens absoluut niet lijkt op zijn client.

Cedric Wauquez zegt te beschikken over harde bewijzen dat er een dossier a charge van zijn client is gefabriceerd voor de moord uit 2001. De advocaat had trouwens een aanvraag tot herziening van het proces gevraagd. De herziening is er nooit gekomen omdat Dubois na de indiening van de aanvraag tot herziening overleden is in de gevangenis. Wauquez schrijft momenteel een boek over de man en de dossiers waarin Dubois meegesleurd werd. De journalist van P-magazine had zich als ghostwriter aangeboden om mee dit boek te schrijven. Alzo heeft hij de advocaat van Dubois misleid met zijn bedoelingen.

Als ik nog eens wat tijd heb zal ik de bijdragen van de advocaat eens vertalen. Het is nl. altijd interessant om het verhaal van beide kanten te horen.

Ik ben benieuwd naar de volgende reactie van fipilip. wink