Re: Geldkoffer Aalst
Iets wat me nu pas opvalt. Kijk eens naar foto 2 en 3 van post 2 en wat daar achter dat geldkoffertje ligt. Dat lijkt me een Winchester Defender riotgun.
Van waar komt die?
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Bewijsstukken → Geldkoffer Aalst
Iets wat me nu pas opvalt. Kijk eens naar foto 2 en 3 van post 2 en wat daar achter dat geldkoffertje ligt. Dat lijkt me een Winchester Defender riotgun.
Van waar komt die?
Ik vermoed dat men die riotgun daar met opzet heeft neergelegd om het bedenken van complot-theorien aan te wakkeren.
Van waar komt die?
Geen idee, maar ik vermoed dat er in de loop der jaren heel veel riot guns in beslag zijn genomen tijdens het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Of dit één van de riot guns van de Bende is, betwijfel ik.
Inderdaad Ben, en ze waren toen destijds in de vrije verkoop. En als ik het goed he, schaften er die periode ook heel veel burgers dit wapen aan, om zich te verdedigen, bijvoorbeeld tegen De Bende van Nijvel. Er niet te vergeten heel veel criminelen kochten ze ook, en niet alleen uit België, maar ook bij voorbeeld uit Nederland kwamen ze hiervoor naar België toe. Dus ze zullen waarschijnlijk talrijk in beslag genomen zijn geweest.
Jaja, dat weet ik allemaal ook en het zal best.
Maar als dat ding in een kamer ligt waarin overtuigingsstukken voor het bendedossier bewaard (ik zal maar niets zeggen over omstandigheden) worden dan veronderstel ik dat er een harde link moet zijn met het dossier op één of andere wijze.
RG1 of RG2 zal het niet zijn, indien die gevonden waren hadden we het allang geweten. Het wapen heeft ook niet in het water gelegen, dat is duidelijk.
Dus wat is de link en hoe komt dat ding daar?
Het is niet omdat dat "ding" daar lag tijdens de fotosessie dat dat "ding" daar ook bewaard wordt.
Jaja, dat weet ik allemaal ook en het zal best.
Maar als dat ding in een kamer ligt waarin overtuigingsstukken voor het bendedossier bewaard (ik zal maar niets zeggen over omstandigheden) worden dan veronderstel ik dat er een harde link moet zijn met het dossier op één of andere wijze.
RG1 of RG2 zal het niet zijn, indien die gevonden waren hadden we het allang geweten. Het wapen heeft ook niet in het water gelegen, dat is duidelijk.
Dus wat is de link en hoe komt dat ding daar?
Ja erg vreemd, zal er toch niet liggen voor de show.
Wat ook opvalt is dat het kluisje compleet verroest is, ook van binnen. Best rap voor een paar dagen in het water...
Bende van Nijvel → Bewijsstukken → Geldkoffer Aalst