Re: Albert Farcy

Waarom wou Albert Bruno Farcy enkel met Goffignon praten wat betreft het onderzoek Farcy/BND?

162

Re: Albert Farcy

Een korte vraag ... maar het antwoord is iets anders. Mijn theorie (dus wat ik denk, wat helemaal anders is dan wat kan worden bewezen):

Kort antwoord: omdat hij niet anders kon want hij was gekocht en betaald door Farcy en kon het zich niet veroorloven die iets te weigeren (zoals vele anderen en dat vormt de kern voor heel het latere wespennest: iedereen die iedereen in de tang houdt). Farcy-Castris-garagist Willy-Van Obbergh-Léon De Staerke. BIC/BND/BOB-stups-Eaton-Buslik-DEA-Staf RW-VDB. Hoe is Farcy uit Scheveningen geraakt? Hoe komt het dat hij nooit echt problemen kreeg rond de zaak Maenhout?

Goffinon had denk ik niets te maken met ‘de Bende’ maar hij heeft moeten dansen want anders zouden er dominostenen beginnen vallen zijn en dezelfde mensen die hem konden doen vallen kwamen ook terug in die zaak.

Ik denk dat Vernaillen goed weet hoe de vork aan de steel zit (en wie de derde en vierde man waren).

Vooraleer verder uit te weiden, twee vragen:

  1. Weet je dat Bruno Farcy Goffinon al kende sedert - minstens - 1973?

  2. Heb je ‘het complot van de stilte’ gelezen?

163

Re: Albert Farcy

song bird wrote:

Waarom wou Albert Bruno Farcy enkel met Goffignon praten wat betreft het onderzoek Farcy/BND?

Albert Facy was een informant voor de DEA en was een informant van adjudant Guy Goffinon en van commandant Leon François, bij het bij BIC waar hij als informant nummer 42/514 had uit het boek: Het Complot van de Stilte door Geens, Hilde.

Xenophon wrote:

Hoe is Farcy uit Scheveningen geraakt?

Op oudejaarsavond 1979, na het bezoek van enkele agenten van de DEA, met een spuitbus traangas, touwen en op 3 plaatsen in Nederland stonden vluchtauto's voor hem klaar.

Re: Albert Farcy

Hoi Xenophon, jouw forumpost is me even ontglipt.

Geen idee dat Farcy / Goffignon zo een lang verleden hebben, al lijkt het me zeker niet ondenkbaar!
Wat ik wel weet, Van Binst / Hage Maroun heeft getuigd dat dat Goffignon in het verhaal zit van de gillets de balles van Temse. Goffignon heeft met de wagen gereden waar de gillets zijn overgeladen, tot in de Ardennen bij Lekeu weet ik niet zeker.

Complot van de stilte heb ik zeker gelezen. Het steunt mijn eigen theorie dat de aanslagen in 2 motieven moeten gedeeld worden: enerzijds de amerikaanse link (wapen spionage (dekaise, temse) + Stup), de andere is zonder tussenkomst buitenlandse diensten). Moeilijk onder woorden te krijgen smile