Uit boek Bouten:
De potes van Philippe De Staerke:
Over zijn vierde hartsvriend was De Staerke iets minder duidelijk. 'Ik maak u nog één adres kenbaar: het is de plaats waar ik kleren heb hangen en waar ik beschik over een kamer. Het betreft een zeer rijke vriend die in Rebecq op de buiten woont. Op wie zinspeelde De Staerke? De Franse topgangster en drugshandelaar Bruno Farcy bezat er een villa. Ze leerden elkaar kennen in het drugsmilieu, waren biseksueel en frequenteerden allebei de travestietenclub 'Marceline Monsieur' op de Brusselse Steenweg in Rebecq. De villa lag op een verlaten landweg die uitliep op de steenweg.
Bedenking:
Deze club was voordien in Brussel gelegen, waar heel wat beau monde naar travestieshows kwam kijken, waaronder veel Belgische en Franse artiesten. Het lijkt me eerder revue/cabaret (geschiedenis terug te vinden op net), dan een groezelige homoclub pur sang. Volgens dezelfde site was het publiek niet mee verhuisd van Brussel naar Rebecq... Misschien dat ze dan meer getransformeerd zijn naar echte homoclub (er waren blijkbaar problemen om de shows te betalen). Dan kan misdaadgeld altijd helpen, en ook leuke plaats om mensen te chanteren. Is dit de club/bordeel waar één van de Aalsterse Delhaize-slachtoffers kuisvrouw was?