Haar advocaat zal zeker en vast het boek eerst gelezen en gefilterd hebben vóór de publicatie ervan. Mevrouw Finné lijkt mij niet de persoon die zomaar iets uit het onderzoek zou verspreiden. Ze zal zich wel hebben laten bijstaan om geen procedurefouten te maken. Ze vecht al 27 jaar om de daders te kennen. Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat ze de onderzoeksrechter op de hoogte had gebracht van haar plannen voor een boek.
Ik heb ook niet de indruk dat Finné in haar boek bepaalde zaken 'onthult' maar eerder dat ze de journalistieke fouten die in de loop der jaren een eigen leven zijn gaan leiden, verbetert en voorgoed de wereld uit helpt. De bronnen waarnaar ze in het boek verwijst zijn voornamelijk de verslagen van de Bendecommissies, de uitgelekte PV's en rapporten, krantenartikelen of uitspraken die mensen in het openbaar gemaakt hebben.
Ik acht de kans klein dat er een Nederlandstalige versie van het boek gaat komen dus noorderling je zal het toch eens in het Frans moeten lezen. Ik ga niet alles vertalen hé. Er staan nl. nog heel wat interessante passages in het boek over de verschillende hypotheses, vroegere onderzoeksdaden en over de soms wel vreemde ontmoetingen tussen mevrouw Finné en mensen die haar laten uitschijnen meer te weten over de Bende.