Re: Gebruikte nummerplaten
Overzicht nummerplaten met zogezegde fout. Als ik de round up doe van de gegevens in de literatuur kom ik op volgende voertuigen met “dezelfde fout” in het duplicaat van de nummerplaat:
DSN237/VW Santana: overval Dekaise Waver - in beslagname 30 september en 16 oktober 1982, resp Drève de Tumuli/Drève du Caporal te Ukkel en drève du sanatorium/sainte-corneille te Waterloo. Opvallend: beide vondsten liggen pal op de gemeentegrens.
SX676/Saab 900T: “feiten Nijvel” - in beslagname 17 september 1983 aan Alsembergsesteenweg nr 404 Eigenbrakel
APS944/Honda Quintet: Overval Walibi – in beslagname 15 augustus 1985 aan de UCL in Louvain La Neuve
Nr plaat ?/R4: Overval Walibi – in beslagname 15 augustus 1985 aan de oprit toegang parking Walibi
Nr Plaat?/Mercedes 4X4: door Bouhouche en Buslik bedrieglijk gestolen van verhuurbedrijf in Mechelen, in beslagname openbare plaats bij ziekenhuis Brugmann Jette of Erasmus Anderlecht op 28/29 januari 1986
Nr plaat?/Volvo 245: wagen Bouhouche door hem aangegeven als gestolen, in beslag name parking gebouw “Assomption”, Veldkapelgaarde Nr 25 te Sint-Lambrechts-Woluwe. Waarschijnlijk de parking onder het gebouw.
Nr plaat?/Toyota HiAce: in beslagname in Box 179 ‘Louise’ van garagecomplex “Beau Site” waarschijnlijk op 7 november 1987
Nr plaat?/Renault 25: in beslagname in box ‘Martine’ , mogelijk nr 88 (of 89?) waarschijnlijk op 9 november 1987.
Te noteren valt dat er nog wel wat voertuigen in/op die locaties stonden, maar daar schrijft men niet over dat er een fout in de duplicaten zou gezeten hebben.
Belangrijk om te beseffen: het zit hem in de details (Cfr The End), maar dan wel de details in het dossier (cfr Beijer). Wat hier boven staat is misschien wel een startpunt, maar NIET zeker. Zonder de nota’s van de Veiligheid van de staat “weten” we de details dus niet. En daar waren die verbanden in uitgelegd.
Het heeft weinig zin om verder te zoeken op L'Autac en wie daarvan de beheerders waren. Wie dat wel wenst te doen, Autac heeft twee ondernemingsnummers gehad 460.993.884 en 402.587.216. Dit laatste nummer gaat terug tot 1986. Het bedrijf bestond al in 1933 en is ondertussen failliet.
De plaat was zeker niet het grote probleem van de daders. Dat was iets anders. Dat probleem verkleinden ze al een beetje door wagens te stelen die jonger waren dan vier jaar.
De verbanden tussen de voertuigen mogen we echter inderdaad niet "wegsmijten". Of dit nu werd ontdekt door een zogezegde fout in het duplicaat of niet.
Tip : kijk eens naar de voorste nummerplaten op straat (er zijn er nog oude bij van type ABC 123). Bij alle nieuwe EU platen staat linksboven een heel klein nummer, bij sommige oude platen staat dat ook, bij andere oude platen niet. Op de achterkant van de plaat staat ook een nummer, van de leverancier van de blanco platen. Vroeger was dat niet verplicht , maar vele leveranciers en duplicaten persers deden dat wel.