Er zijn 3 aanwijzingen richting Podevijn:
De uitspraak van de grootvader van David
De uitspraak van zijn eigen kleindochter
Het feit dat er een dokter moest geroepen worden nadat men hem de vraag stelde of één van de bij hem gevonden wapens in Aalst was gebruikt.
Onrechtstreekse aanwijzing in zijn richting zou kunnen zijn dat de grootvader van David overtuigd was dat zijn dochter één van de daders moet gekend hebben.
En de belangrijkste; het feit dat een aantal namen uit het dossier regelmatig bij hem over de vloer kwamen én dat er ooit een camionette vol wapens bij hem was gezien.
Maar op één feit na (de aanwezigheid van namen uit het dossier) is al de rest van "horen zeggen'. Is hij ooit op de rooster gelegd? Geen idee.
Een vraag die hier nog niet gesteld is denk ik ... kwam Bonkoffsky bij Podevijn?
De naam Podevijn komt een aantal keren in het dossier voor, weet iemand in welke context?
Zou het kunnen, dat zelfs de overvallers van Aalst, het exacte tijdsstip van hun overval niet kenden? Zou het daarom ook kunnen, dat een vrouw Haemers dacht te herkennen in een witte Golf ongeveer een uur voor de overval. Kom aub niet af met de opmerking dat dit te riskant zou zijn. Zou het kunnen dat deze witte Golf ergens in een put onder water ligt? (Op een plaats waar ene Kenza graag komt.)
Ik vermoed ook dat de bedrijven Van den Abiel en Podevijn werknemers hadden? Als en indien de ouders van David en zijn zus gedood zijn omdat ze iets wisten of te veel gezien hadden, zouden die werknemers dan niets verdachts gezien hebben?
We zijn nu 35 jaar later, "men" mag eens beginnen spreken in Aalst. Het Kuros-verhaal blijf ik ook een bizar verhaal vinden. Want de bizarre dingen in zijn verhaal zijn niet gestopt in de jaren daarna.