Re: Securitas
Jacques Maudoux mailt me. "Na lectuur van uw boek heb ik een paar opmerkingen. Suite à ene conversation privé en 1985 j’ai pu croire que le directeur administratif de Secourais de l’époque voyait d’un trés bon oeil l’application de la Stratégie de la Tension dans notre pays et même qu’il faisait du recrutement. Or plusieurs anciens de services secrets ont participé à la formation du personnel de Securitas. Quand Albert Raes, le chef de la Sûreté, déclare que dans l’affaire des Tueurs du Brabant, il a été confronté à une organisation qui utilisait des techniques de services secrets, ne peut-on penser à cette société de surveillance et de transport de fonds?"
"Ik wil er u verder op wijzen dat André Moyen, lid van de militaire contraspionage en een van de gewezen voormannen van Gladio, in 1962 het Belgische securitasfiliaal heeft opgericht. U weet dat de bende van Patrick Haemers in de jaren tachtig verscheidene Securitastransporten heeft overvallen. Een deel van de buit was bestemd voor de Italiaan Elio Ciolini. Dat is later door Philippe Lacroix bevestigd. Ciolini was lid van de Italiaanse loge P2 en medewerker van de Franse geheime dienst en de CIA. Hij verbleef tussen 1985 en 1991 in ons land en logeerde bij de grootmoeder van Thierry Smars, een lid van de bende-hammers."
"In 1986 werd Smars vermoord. Toevallig staat er in de akte van beschuldiging tegen bende-hammers niets over de betalingen aan Ciolini, hoewel ik hierover enkele pv’s in mijn bezit heb. Hetzelfde gebeurde met de verklaringen van vader Achille Haemers. Il disait que son fils Patrick travaillait pour une organisation puissante de fout dangereux, mais ceci n’est jamais mentionné dans l’acte d’accusation."
Bron: De Bende van Nijvel en de CIA | Guy Bouten