FreCR, hieronder de antwoorden op uw vragen:
Ik vermoed dat de vesten wel degelijk werden getoond aan bepaalde bezoekers daar het toch de bedoeling was om deze in productie te nemen en te verkopen. Waar die vesten getoond werden? Ik vermoed in het lab, omdat ze daar opgeborgen werden, natuurlijk weet ik dat nu pas destijds wist ik dat niet. De directie en bezoekers zullen dat dus wel geweten hebben en misschien enkele werknemers zeker niet veel, ik vermoed wel dat ge niet iedere keer met die vesten over en weer loopt naar het bureel dat van voor aan de fabriek gelegen is, en dat het makkelijker is om iemand die geïnteresseerd is naar het labo te laten gaan, lijkt mij wel makkelijker.
Naar mijn weten werd er van de werknemers zelf nooit iemand ondervraagd, wel de directie en de mensen van het bureel, denk ik, ik zelf en andere mensen van de onderhoudsploeg werden nooit ondervraagd.
Ik denk dat bij iedereen het gevoel leefde, van ze wisten waar ze lagen anders kan dat niet. Werd er over gepraat? Ik denk het wel maar ik had geen vaste werkplaats, was dikwijls onderweg , dus eigenlijk weet ik dat niet echt.
Had ik een vreemd gevoel bij iemand? Op deze vraag heb ik u eerder reeds mijn bedenkingen doorgestuurd.
Over teamgeest? Ik had wel overal toegang in het bedrijf, maar was niet echt zoveel in het labo aanwezig om daar enige veranderingen te merken in de sfeer. Ik kwam daar om aankoopbonnen op te halen voor materialen aan te kopen in de winkel, om de boek van de auto of bestelwagen te nemen om de kilometers in op te schrijven, en dergelijke. Dus was eigenlijk maar enkele minuten binnen en terug buiten, soms 1 keer op een dag soms 3 a 4 keer. Op die moment reden wij toen met een witte R4 wel eentje met ruiten achteraan, denk ik, is lang geleden hé.
Over zaken en feiten, ik denk dat ik wel enige dingen heb duidelijk gemaakt die de mensen op het forum nog niet wisten zoals de plaats van de schietstand, soms was men wel aan het raden, maar ik denk dat ik wel geholpen heb om een duidelijker beeld te krijgen over de fabriek, niet over de overval want daar was ik niet bij hé. Ik beschouwde Jos wel als een ... kennis daar hij door mij ergens de job van conciërge gekregen heeft en desondanks werd ik nooit verhoord of gevraagd om verhoord te worden.
Op de laatste vraag; nee er was eigenlijk geen verloop van personeel, zeker niet voor de overval. Na de overval, dat is een ander verhaal. Ik heb dat eerder al eens doorgespeeld naar Ben, er kwam een nieuwe personeelschef en die had en broer die zijn samen in dienst gekomen en ik heb altijd de indruk gehad dat die broer de mensen bespioneerde en al wat hij zag ging doorspelen aan zijn broer, de personeelschef dus. Ik meen mij te herinneren dat vrijwel iedereen van de onderhoudsploeg na 2 jaar ontslagen waren en niet altijd op een propere manier. Mensen werden bij manier van spreken in de val gelokt om ze te kunnen ontslaan, ik heb daar eerder reeds voorbeelden van doorgestuurd aan Ben.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube