Re: Liquidaties
Dank je, ik hoor dat sommige denken dat Michel Verdeyen (val van trap, maart 2014: weet iemand de exacte datum?) ook in dat lijstje past. Als dat zou waar zijn, impliceert dat twee dingen:
Degene die de moorden uitvoert of althans handlangers uit dezelfde clan, is nog in leven;
Er is nog groot belang om alles gedekt te houden, dus de belanghebbenden zijn ook nog in leven.
Belanghebbende en uitvoerder kunnen natuurlijk één en dezelfde persoon zijn.
Nu, dat je anno jaren '80 vrijelijk en publiekelijk desnoods kan moorden in dit land, dat verbaast me niet. Dat je anno 2014 iemand een duw van een trap kan geven, dusdanig dat die persoon overlijdt? Of iets anders kan doen en dat laatste dan kan ensceneren. Lijkt me onmogelijk? Of werd zijn overlijden als verdacht beschouwd en onderzocht? (Indien geen onderzoek, kan veel verborgen blijven... Ik bedenk me zomaar even dat iemand hier neerschreef in die "oefensessies" te hebben geleerd mensen te wurgen zonder sporen na te laten.)
Ik vermoed echter wel dat een wetsdokter achteraf kan nagaan of iemand om het leven kwam door hypoxie (zuurstofgebrek) of een val van een trap met bv. fatale bloeding, hersenzwelling, gebroken wervels, ... als gevolg.