Re: Christian De Valkeneer
Beste Luk, ik heb het ook moeilijk met burgers die verzaken om aan hun burgerplicht te voldoen. Die iets opmerken waarvan ze ooggetuigen zijn, het op een lopen zetten en vervolgens hiermee een bijdrage leveren dat de zaak niet voorruit wordt geholpen. Dat er hierdoor zelfs geen vaststelling op heterdaad kan gebeuren. Burgers die als getuige een totaal andere versie geven van de feiten die nadien met hun eigen leugens worden geconfronteerd. Burgers die zich aanmelden als getuige die de feiten zelfs helemaal niet hebben waargenomen. Enkel om een 'vriendendienst' te bewijzen. Dan spreken we niet waarover justitie klungelt of waartoe fouten aanleiding geven tot vrijspraken maar over feiten waar men de uiteindelijke slachtoffers werkelijk in de kou zet. Vervolgens spreek ik me nog niet uit over de talloze nutteloze klachten waarmee men politiediensten en justitie tergt.
Als ik dan ook nog bekijk hoe de verstandhouding tussen sommige forumgebruikers dikwijls héél ver zoek is dat geen enkele bijdrage levert aan een gezonde open dialoog. Waarbij het onderwerp totaal verloren gaat door de zéér lange tenen.