101

Re: Theorie van speurneus

noorderling wrote:

De beheerder van deze site doet daar niks aan, omdat hij (Ben) er ook 100% zeker van is dat er een complot achter de Bende van Nijvel moet zitten.

Ik ben al bijna 7 jaar dagelijks met deze website bezig dus ik voel me verplicht om - met alle respect - op deze zever te reageren. Sinds het ontstaan van deze site is er altijd een forum geweest waar iedereen welkom was en zijn mening mocht en kon geven. Ik heb altijd geprobeerd om iedereen op dezelfde manier te behandelen en steeds dezelfde regels toe te passen. Soms ben ik fout gewest maar ik heb altijd geprobeerd om rechtvaardig te zijn en open te staan voor discussie. Als ik dan zo'n beschuldiging moet lezen, dan voel ik mij zwaar aangevallen. Als u kritiek hebt op mijn werk, mag je dit altijd laten weten aan mij. Maar dan liefst niet op zo'n manier.

U insinueert ook dat u mijn mening kent over de Bende van Nijvel ook al heb ik deze nooit gedeeld in één verhaal. Ik ben al zeer lang bezig met dit verhaal maar nieuwe ontdekkingen en ontwikkelingen die ik haal uit boeken, pv's, dossiers, verslagen van commissies, ... verplichten mij om mijn hypothese steeds aan te passen. Dus er is niemand, maar dan ook niemand, op dit forum die mijn theorie achter de Bende kent.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

102

speurneus wrote:

Zit u op mijn lijn dan?

Zie pagina 1 van dit topic. Ik denk dat ik als eerste heb gereageerd.

Ik heb veel respect altijd getoond voor uw werk Ben. Maar waarom laat u toe dat er door sommige heel denigrerend wordt gereageerd op de serieuze intenties van speurneus. Dat valt me op.

Werner wrote:

In een andere topic kon je uw sympathie niet wegsteken, terwijl ik op dit forum reeds 2 fantasten onttroont heb. Misschien is de wind uw beste vriend?

Probeer gewoon inhoudelijk elkaar te blijven bestrijden. Met termen als zielig en mannekes enz, laat je je ware intenties zien, nl geen respect kunnen opbrengen voor iemand met een andere mening.

105

speurneus wrote:

Waar zou de Bende van Nijvel tijdens de 22 maanden stilte gezeten hebben? Was men aan het voorbereiden voor wat komen ging of was men op dat moment bezig met andere criminele zaken die een wat minder hoog profiel hadden? Zou het kunnen dat ze in die maanden ook actief waren maar dat deze feiten kleiner waren om ze aan de bende te linken?

Volgens mij zaten ze in de gevangenis. Wat ook een verklaring kan zijn voor de nog ergere moorden in 1985. Wraak. Frustratie.

106

noorderling wrote:

Probeer gewoon inhoudelijk elkaar te blijven bestrijden. Met termen als zielig en mannekes enz, laat je je ware intenties zien, nl geen respect kunnen opbrengen voor iemand met een andere mening.

Duh, je hoeft mij niet in vraag te stellen. Ik heb slechts gereageerd op een stelling, en een hoop kinderachtige reacties.  Misschien dat je met al uw verwijten ook de inhoud kan brengen?

107

Ik begrijp ook niet waarom het nodig is om termen als zielig, mannekes, de grootte van een lul, zever e.d. te gebruiken. Anderzijds vind ik niet dat de forumbeheerder Ben die termen moet verwijderen. Het is goed dat je de redeneerwijze en de manier van discussiëren van iemand leert kennen. Wie enkel maar in staat is tot dit soort verwijten neem ik niet ernstig wanneer hij of zij zelf een theorie naar voren brengt. Een forum geeft een hele geschiedenis van discussies weer. Door te schrappen vervals je die geschiedenis. Misschien uitzondering maken voor persoonlijke verwijten ...

Ik vind het net als noorderling wel raar dat het altijd de complotmensen zijn die zo reageren. Alsof ze zich in het kruis getast voelen. Zelf denk ik dat de De Staerke-clan achter de Bende zit. Maar ik ben geen 100% zeker, eerder 90%. Ik sluit zeker niet uit dat Bouhouche, Lammers en nog vele anderen er kunnen mee te maken hebben. Toch is het logisch dat ik de theorie verdedig waar ik 90% in geloof en niet die van 10%.

108

Werner wrote:

Duh, je hoeft mij niet in vraag te stellen. Ik heb slechts gereageerd op een stelling, en een hoop kinderachtige reacties.  Misschien dat je met al uw verwijten ook de inhoud kan brengen?

Misschien gaat noorderling ergens akkoord met mijn stelling. In dat geval verwijs ik voor de inhoud naar blz 7 van dit topic waar ik voor alle bendefeiten de link met de De Staerkec-lan aantoon. Enkele van die linken zijn niet echt flou, want twee leden van die clan zijn ook effectief in verdenking gesteld voor bendefeiten.

Absoluut, ik vind dat u uw visie goed en netjes onderbouwd onder woorden heeft gebracht. Wie wil kan er op schieten. Wie het niet respecteert, kan beter zijn mond houden.

110

fipilip wrote:

begrijp ook niet waarom het nodig is om termen als zielig, mannekes, de grootte van een lul, zever e.d. te gebruiken.

Buitenstaanders kende niet het toenmalige misdaadmilieu en entourage, de politie, de rijkswacht, de gerechtelijke politie, de interne werking van justitie. Zijt maar zeker dat deze posting aan het uitdraaien is op wie de grootste lul heeft. Achteraf heeft iedereen natuurlijk de antwoorden.