Re: Theorie van speurneus
Ik ben iemand die zelden zijn mening ventileert, ik lees wel al jaren mee en tracht één en ander voor mezelf in een bepaald kader te krijgen, om een beter zicht te hebben op de gebeurtenissen van toen.
Ik gun ieder zijn mening, en tot voor kort was het hier dikwijls een plezier om weer even bij te lezen. De laatste dagen (en weken) is het echter veeleer een opdracht dan wat anders. Ik zie er tegen op om steeds weer al dat gekibbel te moeten doorworstelen dat aan de gedachtegang absoluut niets bijbrengt, en ik denk dat ik hiermee voor veel forumleden spreek.
Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat Speurneus absoluut "tegen alle terreur in" (sorry voor de uitdrukking) de mogelijkheid van zijn hypothese staande wil houden. Ik wil me over deze hypothese niet uitspreken, maar het lijkt wel of deze nu in alle onderwerpen aan bod moet komen. En dat lijkt me weinig zinvol. Misschien is een periode van afkoeling niet slechter. In ieder geval zou ik, als ik Speurneus was, mijn tussenkomsten toch een beetje meer doseren, want zoals het er nu aan toe gaat, dreigt het forum af te glijden naar een ordinair over-en-weer-gescheld. Natuurlijk kun je ook van de andere leden vragen dat zij misschien wat minder driest zouden reageren. Dus, ik zou zeggen: degene met het meeste verstand onthoudt zich voorlopig van commentaar en/of wederwoord. Is dat geen goed idee?