1,201

Re: Nijvel: 17 September

pyrénéen wrote:

Een stelletje idioten die al tientallen jaren zoveel geluk hebben. Wie kan het geloven?

Salut Pyrénéen, je kunt net zo goed geloven dat ze "gezegend door de goden" zijn. LOL!

1,202

pyrénéen wrote:

Een stelletje idioten die al tientallen jaren zoveel geluk hebben. Wie kan het geloven?

Zo moeilijk is dat nog niet om te geloven? Of moet je anders iedere onopgeloste moord, overval of ontvoering classificeren als een complot van geheime diensten? Het zal je misschien verbazen maar de politie slaagt er niet altijd in om misdaden op te lossen. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,203

JML wrote:

Het vest moet onder de jas worden gedragen om effectief te zijn. Als de tegenstander het ziet, zal hij op het been of het hoofd mikken, dan is hij nutteloos.

De meeste kogelwerende vesten worden zichtbaar gedragen. Een schot op een been zal niet voldoende zijn om een gewapende tegenstander uit te schakelen en ik kan je verzekeren dat een hoofdschot vanop een meter of 7 à 10 op een bewegend doel véél moeilijker is dan center mass vuren. En onder stress is zelfs dat geen evidentie.

Da's dan ook de reden dat de standaard opleiding bij politie aanleert dat er center mass moet gevuurd worden en dat er slechts voor een hoofdschot wordt gegaan als dat onvoldoende was om te neutraliseren. Vergeet ook niet dat er terwijl jij schiet er ook op jou geschoten wordt.

Het zijn geen stukjes papier op een schietstand die daar immobiel hangen en in tegenstelling tot de film of een computerspel staat de verliezer meestal niet meer recht na de ronde.

1,204

De gendarmes waren uitgerust met UZI machinegeweren. Dit alles om te zeggen dat het waarschijnlijk is dat de moordenaars het vest onder de jas droegen.

1,205

JML, ik betwijfel sterk dat je al ooit met een UZI geschoten hebt, anders zou je dit niet posten, no offense. Er was één UZI per combi, kijk hoeveel goed het hen gedaan heeft.

Ik weet niet 100% zeker dat ze die vesten niet onder de kleding droegen maar met dat model van vest lijkt me dat quasi onmogelijk. Toch als je daarna nog moet kunnen bewegen ook (door dat luik in de deur kruipen etc).