Re: Nijvel: 17 September
Wat het TL-licht betreft zullen ze dit wel aan gelaten hebben, op deze foto zien we immers een reclame-lichtbak en verderop een straatlicht. Op de andere hoek hangt ook nog eens een grote lichtreclame. (Deze reclames deden mij aanvankelijk denken dat het de zijkant was.)
De sticker op de deur is een "niet parkeren" sticker. Er hangt geen bel en er liggen geen pallets of distributie-karren, ook geen vuilcontainer dus dit is waarschijnlijk een nooduitgang. Op het "plaats delict" zijn nu opritten naar een dakparking, alles is veel veranderd. De ligging van het tankstation moet anders zijn geweest. Omdat op de bovenste foto de sleepwagen langs rijd heb ik het vermoeden dat je vanaf het tankstation alleen maar via de achterkant kon wegrijden (tenzij je achteruit reed). Het zou kunnen dat men de moord op het stel vanwege dit feit onvermijdelijk achtte, los van of Fourez ze had gezien.
Wat Fourez betreft zou het kunnen (en dit bedoel ik niet respectloos) dat hij met de broek open/omlaag is gevonden met urinesporen op hem. Het zou kunnen zijn dat hij "tijdens" werd beschoten. Wat mevrouw betreft zou het kunnen dat ze de schoten niet heeft gehoord en plots haar geliefde zag vallen (geluidsdemper of muziek in de auto). Ook als ze wel de daders op hem zag schieten kan het toch zijn dat ze er naar toe is gelopen. Shock, trauma, sommigen verlammen, sommigen vluchten, sommigen gaan er op los, sommigen kan het niets meer schelen als ze hun naaste zien sterven.
De verklaring van Cocu, zou het niet beter zijn die vrachtwagen te gebruiken om dan tenminste nog wat buit mee te kunnen nemen? Ik sluit links naar enkele Borains niet uit maar de overvallen tijdens hun gevangenschap deden dat officieel wel.