Dag Kenza, ik denk (?) niet dat het circuit hetzelfde is als het "Fonds des Routes". Het zal vlak naast of heel misschien achter de Colruyt hebben gelegen. (Althans volgens de teksten die ik lees en als ik die dan goed begrijp.) Mocht je uit de buurt van Nijvel zijn, een goede vraag voor het volgende familie-feestje.
Omdat dit gebouw als referentiepunt wordt gebruikt is het cruciale info. Het kandidaat-gebouw op de foto was nr 180 - 184 of zoiets (Colruyt=170, Tankstation=178). Dus wie weet waar "Fonds du routes" exact was in 1983? (Raf misschien?)
Vraag aan de wapenmannen: omdat het volgens een officieel rapport (C. Dery) wel, maar volgens mij niet mogelijk is om kogels
in een U-bocht te schieten, heb ik toch nog wel even een vraagje (en later vast nog meer, ben ik bang ).
Dit is een der gebruikte wapens: FN .22 LR Semi-automatic pistol (5,6mm). Mogelijk type is dan de; Challenger, Medalist of Nomad (dat is verder niet relevant). Als ik het goed begrijp is dan de kogel kaliber 22 en heeft de loop een doorsnede van 5,6 mm. Geronimo, moet dat niet iets van 15,60 i.p.v. 5,6 zijn als ik jou lijstje op pag.24 volg? Winne stelde dat er met een .22LR ook kogels met hagel erin afgevuurd kunnen worden (toch?).
- Een voorbeeld van een FN .22 LR Semi-auto.
Het rapport stelt dat de volgende kogelinslagen (foto's onder) zijn veroorzaakt met riot gun-nr.2. Het rapport stelt ook dat tegelijkertijd riot gun-nr.2 vanaf het tankstation op RW-Morue schoot. Ja, en dat ken dus effe niet, opposite directions! (Riot gun-nr.1 zou hier niet zijn gebruikt.) De schutter stond ergens tussen de 4 tot 6 meter verwijdert van de RW-Combi en min of meer tegenover de koplamp/gril inslagen. Wat zeggen jullie: riot gun kal 12 of FN .22 LR semi-auto? (Op filmpje van Geronimo zag Riotgun er veel "wijder verspreid"uit.)
- Hagel koplamp en 3 tot 4 (5?) kogelinslagen.
- De gril, de pijlen wijzen naar 2 kleine bij-inslagen (oorzaak?).
- De deur stond open, de schutter is dezelfde of stond op de zelfde plaats als diegene die op de koplamp/gril schoot. De afstand schutter-inslag zou dus een "motorkap-lengte" verder zijn.
Zie ook eventueel eerder geplaatste foto's op pag. 22. Antwoorden en/of correctie stel ik (wederom) bijzonder op prijs.