noorderling wrote:Ik kan alleen herhalen wat ik al eerder zei.
Dat heb je hier in 2 dagen dan ook exact 6 X gedaan! Een teken aan de wand.
LEO wrote:Was er geen sprake van een videotape die in het bezit van het echtpaar zou geweest zijn?
Volgens ene inspecteur Boucquaux van de cel van Nijvel liep er een klacht van Lefère tegen het koppel Fourez-Dewit wegens afpersing (Lefère is de ex-werkgever Dewit en verbonden met CEPIC'ers). Er is sprake van een geldstroom VandeKerkhove naar Lefère die eindigt 2 dagen naar de moord op Fourez/Dewit. Fourez/Dewit gaven ook schijnbaar veel geld uit de tijd voor hun dood. Bron o.a. » Het dossier Nihoul van Herwig Lerouge.
Fourez tankte normaal nooit bij deze Colruyt, dit was voor het eerst. Het tankstation ligt "off-route" en ik wijs er even op dat het tankstation niet aan de weg lag maar relatief uit het zicht en bereikbaar via een redelijk smalle omlaaglopende oprit.
Laten we ook niet de ontsnapping van Philippe De Staerke uit de gevangenis van Tournai/Doornik vergeten, relatief langs de route Parijs/Brussel en rond/voor een tijdsframe waarin Fourez/Dewit daar rondrijden. Philippe De Staerke die beweerde dat er een valse rijkswachtwagen rondreed, een valse rijkswachtwagen die door getuigen rijdend is gezien bij de Diable en die later wordt geïdentificeerd. Het was ook bij de Diable waar een agent een dader met achterovergekamd zwart haar en kalend voorhoofd zag die hij (hoe ik het wel eens begrepen heb) herkende als Philippe De Staerke. Verdachte omstandigheden te over.
geronimo wrote:Als de heer Fourez onmiddellijk werd neergeschoten,
De officiële versie (ik zeg dus niet dat dat ook definitief zo is maar het is redelijk plausibel beschreven op wat details na) stelt dat Fourez zijn wagen heeft volgetankt aan de superpomp. Men vermoedt dat hij voor het eerst de daders zag toen hij de vulmond terug had gehangen en zich omdraaide om de dop af te sluiten.
Limboman wrote:Ik verneem graag jullie reacties hierop.
Anders dan het "zelfverklaard speurtalent" meent is er niets zwaks aan je vraagstukken/stelling. Au contraire! Je twijfels over L. zijn gezond en ook gegrond. Omdat ik (al lang en niet constant) aan een uitgebreid "artikel" werk waarin een en ander wellicht wat duidelijker wordt ga ik er (met moeite) nog even niet op in net als op de tijdlijn e.a. details. Wat er nu exact achter de opengebroken deur was is (mij) onbekend. Als ik naar foto's kijk lijkt de losplaats voor vrachtwagens aan de voorkant te liggen. Het ontbreekt hier aan de achterkant aan pallets en afvalcontainers etc. en er is ook geen deurbel dus ik vermoed dat het een nooduitgang was. Enige afstand verder zit een identieke deur en er is nog een 3e deur die eruit ziet als een verwarmingshok of stroomhok-deur.