Re: Nijvel: 17 September
Het is dus niet uit te sluiten, dat de inzittende van de Golf onder eigen vuur van hun collega's op het kruispunt zouden terecht komen. En vanop 300 m? Hadden die daar eigenlijk wel de bewapening voor?
Denk niet dat ze de bewapening hadden om vanop 300 meter naar de bende te schieten. Maar ze konden wel korter komen en zo de bende in de tang nemen. Hun tactiek tegen hen gebruiken. Met het donker, de natuur (bomen) en de verrassing in je voordeel. Laat die combi met zwaailicht maar achter. Daarom denk ik dat het allemaal te snel ging.
Ik bekijk het ook een beetje teveel vanuit mijn standpunt. Moest ik in die combi zitten en ik zie die gasten op 300 meter halt houden dan zou ik de aanval durven inzetten (tactisch). Gebruik makende van de BASTOS zou ik tot op 100 meter naderen en ze zo in de tang nemen. Als je dan ook een collega hebt waar je op kan rekenen in geval van haperingen e.d. dan zou ik er zeker voor gaan. Het niet lukken in hun opzet om de Golf uit te schakelen had hun serieus in de problemen kunnen brengen.