Leo, dit was de nooduitgang. Ik ben geen kenner van nooduitgangen en weet niet of er toch een soort van nachtslot op kan hebben gezeten maar anders had het inderdaad volstaan om een gat te maken, slechts groot genoeg om je hand door te steken. Volgens tueries-lid Kael (schijnbaar bekend met de winkel destijds?) hadden de daders simpelweg spullen gepakt die het dichtst bij die deur stonden.
De positie van de dader met de Colt.45 wordt omschreven als "à proximité de la porte du magasin". Ik weet niet waar de hulzen precies werden gevonden, binnen in de Colruyt of buiten rechts naast het gat (vanaf binnen gezien) maar ik heb altijd al zeer sterk het idee gehad dat de schutter (met tenminste zijn lichaam) gehurkt in de Colruyt achter het gat zat verstopt. (.45 = de kogelgaten die op beenhoogte in rechterzijde van het rijkswachtersbusje sloegen.)
De andere twee deuren aan die achterkant van de Colruyt waren; een deur van een stroomhok op de hoek bij het tankstation en op de andere hoek een deur die óf eveneens een nooduitgang was, óf een deur naar het magazijn van de winkel (daar op de kopse kant liep een laadramp voor vrachtwagens).