Tiens wrote:Ook Rosario Pulci had een bar in het Hageland cfr. Gilissen-Reyniers. Het was duidelijkerg belangrijk dat de Delta-cel gestopt werd voordat ze bovenstaande verder gingen uitspitten…
Tiens wrote:HIPA wrote:De Nederlanders in de Immerzeeldreef waren handlangers van ZC, deze banden zijn aangetoond. Je kan met wat ervaring en kennis de steentjes op de grond volgen tot waar ze bestrooit zijn . Enkel heeft men jaren de andere kant opgekeken. De reden waarom: omdat hun grootste investeerders de hoogste machten waren die hun kapitalen zo verdiend hebben, en net dit mag niet uitkomen. Ik dacht jaren geleden dat Van Rossem een zot was, ik had het mis en hij had gelijk … toch voor 80%.
Halfweg de jaren ‘80 was deze bende gestopt met het plegen van geweldige hold-ups en overgeschakeld naar drugshandel, specifiek met de invoer van hash uit Marokko en de distributie hiervan in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De leiders van deze bende bestond uit ongeveer 5 personen, sommigen van hen werkten in de horeca-sector.
Met hen waren er ongeveer 10 medestanders die hen hielpen met allerlei klussen, vooral het vervoer en verbergen van hasj. Hiervoor werkten en kochten ze zich in bij vervoersfirma’s met een slechte financiële toestand. Zeer opvallend is dat deze bende doelgericht aan observatie van de politiediensten deed. Allicht gebruikten de bendeleiders deze techniek nog steeds omdat het hen ten tijde van hun brute hold-ups aanzienlijk voordeel gaf, te weten of de politie hen op het spoor was en hoe hun eventuele blokkades te omzeilen.
En extraatje:
vleermuisje1971 wrote:Henk Rommy, alias ‘de Zwarte Cobra’, behoorde tot de top van de Nederlandse misdaadwereld. ...
Na een opleiding metaal bewerken in Utrecht werkt hij korte tijd in een vliegtuigfabriek in Zwitserland. Vanwege het lage salaris keert hij terug naar Nederland.
En nog een extraatje:
patrick111 wrote:Zo zou Rommy Henk een vertrouwelijk en zelfs extra geheim dossier in handen hebben gekregen waarin namen van informanten en tipgevers vermeld stonden. De dossiers hadden betrekking op een mogelijke actie in verscheidene landen met het oog op de ontmaskering en het oprollen van een bende internationale drugshandelaars.
Uiteraard zijn alle slachtoffers van de zogenaamde 'Bende van Nijvel' toevallig slachtoffers.
Allemaal.
En nog een extraatje:
Frans Reyniers: “Bedoel je Claude Leroy, die op het kabinet van de minister zit?” “Wat? Ken je hem? Weet je er dan van?”
André Rogge: “Ja, natuurlijk weet ik ervan, maar ik begrijp er niets van... ledereen weet al jaren...”
“Helemaal niet! Ik wist helemaal nergens van. Vertel op, het is belangrijk...” Hij schijnt werkelijk verbaasd te zijn dat ik dingen weet over procureur Claude Leroy, die verbonden is aan het kabinet van de minister van Justitie. En ik verbaas me over zijn verbazing. Ze lijkt niet geveinsd te zijn.
“Maar Frans, iedereen weet toch dat hij corrupt is. Dat is al jaren bekend. Sommigen van jouw mannen hebben me er zelfs over gesproken... En jij wist van niets? Is hij die vriend over wie je het had?”
"Dat kan niet. Wacht even, vertel me wat je weet.”
Hij neemt een paar velletjes en haalt zijn balpen te voorschijn.
“Ik maak aantekeningen, maar wees gerust, het is volstrekt informeel. Al wat je zegt blijft onder ons.”
En dus vertel ik hem wat ik in de loop der jaren over Claude Leroy te weten ben gekomen. Ik steek voorzichtig van wal en leg Reyniers herhaaldelijk uit dat het me spijt dergelijke dingen te moeten vertellen over een man die hij als een van zijn beste vrienden beschouwt.