Re: Theorie van Trojan
In afwachting van een nieuwe 'synthese' zal ik een aantal verschuivingen opsommen er in mijn onderzoekende geest hebben plaatsgevonden sinds ik dit dossier probeer te doorgronden, de lijst is niet volledig:
Meer aandacht voor SAC, die ik gevaarlijker acht en die een veel langere voorgeschiedenis heeft dan WNP.
Meer aandacht voor de agenda van de wapenhandel, die er baat bij heeft overal conflicten te creëren, en minder aandacht voor de ideologische agenda Strategie van de Spanning'.
Meer aandacht voor de GIP, de Saoudische geheime dienst, en minder aandacht voor de CIA en de Mossad.
Meer aandacht voor Kirschen & co (draaiden Vanden Eynde en Angelou mee in de illegale trafieken?).
Meer aandacht voor het financieel comité van de PVV, in het bijzonder Paul Cams.
Bouhouche minder centraal, en Faez Al Ajjaz meer centraal.
Meer aandacht voor drugs en diamanten als betaalmiddel voor wapens.
Grotere overtuiging dat er in '85 een team van buitenlanders werd ingezet, zonder banden met de Belgische bendes.
Wat Elise Dewit betreft, meer aandacht voor notaris Lefère en wat zij via hem kan hebben geweten.
Nog meer aandacht voor de verknoping van de Brusselse zakenwereld met de Saoudi's in het bijzonder en met wapenhandel in het algemeen.
Bijzondere interesse voor een conflict van zakelijke belangen met aan de ene kant North Europe Insurance en aan de andere kant Assubel.
Bijzondere interesse voor Marbella, dat gekend staat als Europese ontmoetingsplaats van extreem-rechts.
Bijzondere aandacht voor de trafiek van drugs die vertrekt in Spanje en eindigt in Zweden en over Maubeuge zou lopen.
Bijzondere aandacht voor een oud vluchttraject richting Spanje.