fipilip wrote:Ik heb Willy Michiels persoonlijk gekend. Onder andere in de politiek. Hij zal wel belastingen ontdoken hebben zoals elke Belg en misschien een etentje betaald hebben aan enkele controleurs opdat de wetgeving tegen de bingo's niet te zeer zou verstrengen. Maar laat ons niet te veel afwijken van de Bende van Nijvel. Er wordt veel geld wit gewassen, er is veel corruptie, btw wordt ontdoken, ... Maar dat is iets anders dan 28 mensen vermoorden.
Je moet een persoonlijk voordeel hebben bij een actie en zeker bij een moord (tenzij je een pschyopaat bent die ervan geniet te moorden). Hopelijk zitten de speurders met Tinck op het goede spoor, anders moeten we een andere pschypaat zoeken. Of iemand die voordeel kon hebben bij zoveel geweld. En dat zijn niet de Lernout&Hauspie's, de Michielsen, de Lippensen van deze wereld.
Dat vind ik toch een beetje kort door de bocht. Er zijn genoeg mensen die je de andere kant van de persoon in kwestie kunnen vertellen. Maar goed, kan me voorstellen dat dit veel te veel off topic gaat.
Het begon met iemand die 'poker menteur' (chapeau) verwisselde met gewone poker en daarmee de link legde naar gokschulden. De manier hoe ik die zin begrijp is: 'ik herinner mij Tinck ... hij kon goed chapeau spelen'. Maar evengoed had daar biljart, kicker of darts kunnen staan. De context van die zin laat absoluut niet uitschijnen dat Tinck een professionele pokerspeler zou geweest zijn.