Re: Waterloo: 22 Februari
Een zeer bizar toeval (ik heb geen andere verklaring) is dat dezelfde Audi 100 die hier beschoten werd daarna door 'de Bende' werd gestolen in de VAG-garage te Waterloo waar hij in het atelier stond voor herstelling van de schade opgelopen bij de overval in Genval.
En dat de daders - om redenen die ik niet kan evalueren - een Audi quattro die én nieuw én technisch beter was verplaatsten om de Audi 100 te kunnen meenemen. Toen de wagen later werd teruggevonden - aan de Lesbroussartstraat, op een paar honderd meter van het Flageyplein én een paar honderd meter van de parking 'Beau site' - bleek dat men de gaten van de kogelinslagen netjes met 'mastic' had opgevuld zodat ze niet opvielen.
Denk daar eens over na: een splinternieuwe quattro laten staan en een wagen uit de werkplaats (die daar in principe staat omwille van een goeie reden en wel eens niet rijwaardig zou kunnen blijken te zijn) stelen.
Het deeltje van het dossier over de exacte vaststellingen en omstandigheden van die diefstal zou ik graag eens kunnen bekijken.