Re: Getuigenis David Van de Steen
En ineens staat vast dat Martial Lekeu in 1985 een telefoontje gepleegd heeft met de 'waarheid'. Of heeft men zo lang gewacht om zijn familie te beschermen? Met de huidige ontwikkelingen kan ik enkel maar stellen: dat veel mensen doen alsof ze van niets weten als het hen goed uitkomt. Voor mij zijn deze personen ook 'passieve mededaders'! Hoe gruwelijk de daden zijn: moord, kindermisbruik, ... Men sluit de ogen in ruil voor promotie, geld, macht, ...
Men dacht, de volkswoede zal wel overgaan en dit zal vergeten worden... Maar toen kwam het internet-tijdperk en de fora, wat ze toen niet ingecalculeerd hebben. Ik denk dat we kunnen stellen dat het laatste jaar toch iets meer kunnen voorstellen over de leefwereld van daders en betrokkenen. En net als in het dagelijkse leven en bij de 'maffia' (wat dat zijn ze meer dan een 'Bende') is er een hiërarchie waar te nemen. Met criminelen (in ruil voor strafvermindering/vrijpleiting?), gefrustreerde rijkswachters beneden de ladders en bovenaan ...