Re: Leon Finné
Bekijk de feiten eens van in het begin gewoon strikt nuchter, louter de zaken die vaststaan (voor zover wij die kennen).
De louter bottom up prédateurs beweging heb ik meermaals geprobeerd, op een bepaald punt loopt dit steeds ergens vast. Ik probeer het eveneens nuchter te bekijken maar in tegenstelling tot jouw visie zie ik in een aantal feiten in de eerste golf een grote kans op zuivere liquidaties; Anderlues, Ohain, Angelou. Aalst en Overijse doen hier niet ter zake (tweede golf) en Nijvel is al tot in het oneindige bediscussieerd; in alle eerlijkheid een Bende feit waar voor mij geen enkele hypothese bevredigend werkt. Het kan best een uit de hand gelopen (schijn)overval zijn, één van die random overvallen die in mijn hypothese zijn opgezet om de echte feiten met doel (liquidaties) te verdoezelen.
Mijn punt was dat ik schrik van de desinformatie rond Finné, waarbij ik stel dat mogelijk heel wat feitelijkheden uit '85 onjuist zijn omdat ze vertrekken vanuit aannames én vaststellingen die betrekking hebben op '82/'83. Of dit manipulatief is gebeurd dan wel voortspruit uit menselijke natuur en dito falen laat ik in het midden. Al ben ik wel van mening dat alles wat de eerder links georiënteerde pers publiceert vaker kritiekloos wordt aanvaard, eveneens geldend voor het Bende verhaal.
Een voorbeeld van hoe het spook van '82 '83 over '85 bleef dwarrelen; destijds in Aalst vernomen dat de Golf bij de overval in Aalst kort na de feiten in een vrachtwagen is gereden. Deze persoon zou deze kennis van een Rijkswachter hebben vernomen. Echter voor zover bekend is er geen officiële melding van de betrokkenheid van een vrachtwagen bij deze feiten, terwijl deze modus operandi wel ter sprake komt bij de feiten uit de eerste golf.
Zoals bovenstaande zijn er wellicht nog zaken overgewaaid en voor waarheid genomen van golf één naar golf twee. De vermeende liquidatie en genadeschoten op Finné zie ik in dit licht. Wat dat betreft kunnen we gewoon niets met zekerheid zeggen zonder het inkijken van (correcte) autopsierapporten.