Beste bende experts. Ik heb gisteren nog eens de Ter Zake-reportage over de overval op de Delhaize van Overijse bekeken en nu viel er mij toch wel iets op dat echt wel vreemd lijkt. Ik ben redelijk nieuw op dit forum, mss. is deze vraag al eens behandeld, zo niet kunnen we het nu eens bespreken.
Dus waar ik mij zorgen om maak is dit beeld:
Heeft iemand hier of op het Waalse forum zich al eens vragen gesteld bij hoe die Ford Sierra van Leon Finné daar geparkeerd staat? Die wagen staat toch wel heel ver naar achteren op die parkeerplaats? De auto steekt er meer dan een meter uit! Het wordt vooral duidelijk als je de positie van het achterwiel van de Sierra bekijkt ten opzichte van de witte lijn op de grond, vergelijk die dan eens met de positie van het achterwiel van die wagen links in beeld ten opzichte van de witte lijn aan die kant. Die wagen links staat geparkeerd zoals het hoort, die van Finné helemaal niet, lijkt me.
Nu is het ook wel voor de hand liggend waarom die wagen zo ver naar achteren staat, er staat namelijk een winkelkarretje vooraan op de parkeerplaats, de auto is daar dus nonchalant achter gezet. Ook ligt er een kartonnen doos op de grond maar die zou van Finné zelf kunnen zijn. Maar daar wringt nu net het schoentje toch? Dat karretje laat je daar toch niet zomaar achter op die plaats? Dat lijkt daar eerder achtergelaten te zijn door een vluchtende klant, waarschijnlijk toen de eerste schoten vielen. En dat zou dus betekenen dat de Sierra van Leon Finné daar pas geparkeerd is na de overval al begonnen was.
Het is allemaal natuurlijk speculatie maar het sluit wel aan bij de beweringen van enkele getuigen dat die Sierra van Finné daar eerst niet stond; en ook bij de bewering van de Engelse getuige dat Finné al langer dood leek dan de andere slachtoffers.
Het kan natuurlijk toeval zijn en misschien stond dat karretje er toch al en heeft Finné inderdaad gewoon z'n auto gewoon nonchalant erachter gezet. Toch stel ik me dan de vraag, waarom? Waarom niet de lege plaats ernaast nemen waar geen winkelkarretje staat zodat de auto tenminste volledig in de plaats kan geparkeerd worden?
Ik vind het vreemd, en moesten er niet de getuigen zijn die beweren dat ze die Sierra daar niet hebben zien staan tijdens de overval zou ik er waarschijnlijk niet bij stil staan.
De originele beelden van de reportage kan je hier bekijken » YouTube Op 6:30 – 6:35 zie je waar ik het over heb, beter dan in mijn snapshot hierboven.