Met referte aan post nummer 19 op dit topic, stel ik ook vast dat Alain Vincx inderdaad niet de dief hoeft te zijn geweest van de in 1983 bij de slachtpartij bij de Colruyt in Nijvel gebruikte blauwe Saab 900 turbo. Echter, dat wil niet zeggen dat hij geen heler daarvan was, laat staan dat hij niet de bestuurder van die auto was ten tijde van die slachtpartij.
Komt daar nog bij dat Vincx verstand had van autopreparatie, waarbij ook is vast komen te staan dat die Saab na de diefstal daarvan zwaar was opgevoerd.
Dat Vincx - een getormenteerde man - kennelijk een onbedwingbare (impliciete) behoefte had om zijn leven in de waagschaal te stellen. Mede gedreven door (de gevolgen van) zijn harddrugverslaving, zocht hij al dan welbewust naar de grenzen van leven en dood, hoewel ik dit eigenlijk niet mag stellen als niet-medicus, maar ik doe het toch.
Wat mij betreft voldoet Vincx, op basis van de aan hem klevende entourage in veel opzichten aan het profiel van één van de daders van de Bende.
Eigenlijk vind ik het te bizar deze conclusie, die in feite al eerder is getrokken, door anderen - ik las die, links en rechts! - hier te trekken en denk: wat in vredesnaam bezielt ook de huidige onderzoekers en hun spreekbuizen in de zaak van de Bende? Komt hier vandaag, onder auspiciën van de minister van Justitie, Koen Geens, geen perscommuniqué over?!
Eddy Vos, hoe kijkt u hier tegenaan? Zeg er eens wat van!