Wat de santana betreft, ja die was nieuw (gestolen in uitstalraam) doch het eerste model is in 73 op markt gekomen dus een auto die in het straatbeeld voorkwam. Doch in 82 (passat) is er een vernieuwde versie op de markt gekomen. De verschillen tussen het oude model en het vernieuwde zijn voor een kenner zichtbaar maar voor, een niet kenner waarschijnlijk minder.
Bij de austin is er ook de mogelijkheid dat ze niet door hadden dat het austin was, daar dit model gelijkenissen vertoont met andere modellen van die tijd. Ik kan je absoluut volgen in het vermoeden dat de daders hier tijdelijk waren (op doorreis of op de vlucht), het is in die begin periode impulsief en geen maskers of handschoenen, en ze stelen waarschijnlijk in de buurt waar ze verbleven. Ook de keuze van auto's het zijn auto's die door bepaalde diensten werden gebruikt.
In de vele literatuur dat ik er over gelezen heb ben ik een spoor tegen gekomen van driest geweld die zich van uit het zuiden van Frankrijk richting Ardennen begeeft, het is lang geleden dat ik dit gelezen heb en ik vind het niet direct terug. Er was volgens mij een gelijkenis met het geweld dat hier plots losbarst. Ook vermoed ik dat er nog kleine misdrijven zijn van rond die periode die niet in het Bende dossier zitten. Het kan dat er een verborgen link is met de begin periode. Doch ik heb weinig tijd om het op te zoeken.
In het begin stelen ze ook eten. Er zijn enkel de zakken met wapens die Dinant verbinden met de Bende dus als dat wapen er niet was was er nooit een verband geweest, dus ik vermoed en ben bijna zeker dat er nog misdrijven zijn die niet gelinkt zijn aan de daders. Ik weet uit dat er bepaalde uitlopers zijn die met dit dossier verband houden, doch op internet vind ik die nergens meer.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.