Wel of er al bewaking was, dit weten we niet. Aan de grote van beide basissen plus het einde loopbaan van bepaalde apertuur in beide sites is er niet veel nodig om die bijvoorbeeld gewoon onbemand te laten voor een x aantal uur. Maar in die richting denk ik persoonlijk zelfs niet direct, de hoogte en het overzicht plus uit het zicht verdwijnen is belangrijker. er zijn teveel risico's om met een Golf binnen te rijden, maar het kan.
Het is eerder een plaats waar ze hun opties kunnen overzien, ik ga er wel van uit dat ze vlak in de buurt halt gehouden hebben. En in noodgeval kunnen ze de Golf in brand steken en te voet in een basis of in de buurt onderduiken. Plus de link die ik aanhaal tussen Aalst en de tekening G15 van één van de daders en Vielsam is niet zomaar een bedenking.
luk paard wrote:Sjonge jonge, en geloof toch die uitleg van FreCr en ook van mij (ik ben er geboren en getogen en ging vaak langs die basis). Ik kende een technisch geschoolde (elektronica/etc) militair die er werkte persoonlijk (ging nog met zijn dochter ook naar fuiven dus aub ik vertel hier zoals het is).
Kester is echt uitgesloten!
Daar gaan we dan weer, ik moet het maar "geloven" en dat geloof wat is daar de bedoeling van? Leg mijn eens uit waar je komt met geloof in een feitelijk gebeuren. Zal ik je eens iets zeggen, moest je de identiteit kennen van de inzittende van de Golf in Kester zou je zo niet zingen. En dat heeft nu niets me geloof van zien.
luk paard wrote:Daar op dat kruispunt - waar ik echt al duizenden keren in me leven ben gepasseerd ben - is het zo dat als je stopt (wat de schepenzoon deed) voor het licht, wacht tot het groen is en opnieuw vertrekt, de auto (in dit geval de Golf aan hoge snelheid die doorreed) in geen geval meer zal zien en ook niet meer inhalen! De steenweg kent enkele lange rechte stukken na de eerste bochten waarop full speed kan gereden en zo ben je in het niets verdwenen dan!
Kijk, bij acties op vijandelijke gebied ben je altijd in de minderheid, je sterkte is de verassing de zwakte de vlucht. Ze zijn daar op het beste punt uit de gehele omgeving om uit het zicht te verdwijnen en door de hoogte een volledig overzicht te hebben plus de beste plaats om de radioverbindingen af te luisteren of tot stand te brengen.
Maar volgens jou is het dus logischer om volle vaart op een steenweg te blijven rijden met de kans extra aandacht te trekken en geen beeld te hebben wat er te wachten staat. En waar zijn de getuigen van het verdere traject? Dus in volle vaart vluchten is de beste optie volgens jou? En over in het niets verdwijnen daar het nu juist om, dit is nu toch wel in Kester of al places dat ze in het niets verdwijnen. Dit is een feit!
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.