Ter afsluiting wens ik toch nog volgende te melden: Gisteren deze basis nogmaals bezocht, en verschillende uren alles bekeken en onderzocht. Ik vond een fax, die tegen de muur, langs de voeding van de oude zenders bevestigd werd, deze was weliswaar verbleekt, maar er stond nog te lezen.
"Onderhoud zender type xxxxx
Op xx xx 1990 zal de Heer xxx identiteitskaart xxxxxx werkzaam voor firma xxxx onderhoud uitvoeren aan de installaties xxxx.
Hij dient hiervoor de Militaire installaties te betreden, en onder toezicht zijn werkzaamheden uit te voeren."
Hierdoor weten wij, dat deze basis tot begin 90'er jaren nog in bedrijf moet geweest zijn. Bovendien, als je het gebruikt elektrisch materiaal dat in enkele lokalen gemonteerd is (schakelaars en dergelijke) bekijkt, alsook de PVC afvoerbuizen, dan is dit veel te recent voor een gebouw dat sinds begin jaren 80 leeg zou staan. Ik weet ook niet waar dit ooit vandaan komt, die leegstand sinds '83.
Het zou handig geweest zijn, om aan de buurtbewoners na te vragen. Ik vroeg het na, en men wist mij te vertellen "enkele jaren na de val van de muur".
Hoop dat dit nu voor eens en altijd uitgeklaard is, en we dit kunnen afsluiten.