Re: Nicolas Lebon
Als er idd. van een parallel lopend onderzoek geen sprake is, zal het dossier worden opgeborgen in de diepste krochten van de kelders van Justitie waar het langzaam zal vergaan tot stof en as. Over en uit.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Nicolas Lebon
Als er idd. van een parallel lopend onderzoek geen sprake is, zal het dossier worden opgeborgen in de diepste krochten van de kelders van Justitie waar het langzaam zal vergaan tot stof en as. Over en uit.
De betrouwbaarheid van Miami Vice heb ik altijd in twijfel getrokken. Men hield dit niet voor mogelijk tot ze zelf het dossier bekwamen.
Ieder zijn waarheid, Bossi. Jij trekt heel sterk de kaart van het team van Dendermonde en bent overtuigd van hun integriteit terwijl ik van mening ben dat er bij een aantal zaken vraagtekens kunnen worden geplaatst en er een paar onderzoekers tussen zitten waarvan de historiek en hun activiteiten van in het begin van hun carrière toch wel terechte vragen oproept.
Ik blijf bij mijn bewering over De Valkeneer: hij heeft wel degelijk het werk van Zucker afgebroken op een aantal vergaderingen en dat was zonder dat hij er een letter van gelezen had.
Inderdaad, via het forum kunnen we enkel herkauwen wat er al neergeschreven staat of wat er nieuw in de pers staat.
Ieder zijn waarheid, Bossi. Jij trekt heel sterk de kaart van het team van Dendermonde en bent overtuigd van hun integriteit terwijl ik van mening ben dat er bij een aantal zaken vraagtekens kunnen worden geplaatst en er een paar onderzoekers tussen zitten waarvan de historiek en hun activiteiten van in het begin van hun carrière toch wel terechte vragen oproept.
Ik blijf bij mijn bewering over De Valkeneer: hij heeft wel degelijk het werk van Zucker afgebroken op een aantal vergaderingen en dat was zonder dat hij er een letter van gelezen had.
Ieder zijn mening doch ook wel dat ik mijn bedenkingen heb bij één persoon bij de Cel Delta. En mogelijks nog dezelfde persoon die de Heer Rommelart in gedachten had.
Ook Mstr. Callebaut heeft zijn visie medegedeeld kon zich volledig aansluiten i.v.m. de werkzaamheden van de Delta Cel. En niet alleen Mstr. Callebaut. Ik ben de mening nog altijd toegedaan indien de Delta Cel hadden mogen en kunnen doorwerken een gans ander resultaat was geboekt dan dat we nu kennen. Wat het daglicht niet mocht zien was mijn bescheiden mening wel te boven gekomen maar diende volstrekt beschermd te worden. En dat is gelukt.
En ik blijf bij mijn bewering wat ik in het dossier lees en vaststel en ga er geen welles nietjes spel van maken. Ik kan alleen vaststellen dat De Valkeneer het rapport van Danièle Zucker wel degelijk heeft gelezen en op basis daarvan een twee blz. verslag van zijn bevinding heeft opgesteld.
Wat ik verder zal schrijven betreffende het dossier, persoonlijk heb ondervonden en ook zelf heb kunnen vaststellen, daarover moeten de forumgebruikers maar over oordelen.
Het zou interessant zijn om het rapport van Zucker te kunnen inzien. Hoe ze tot haar conclusies is gekomen die toch wel vrij precies waren. Was Lebon de enige die bij naam werd genoemd bijvoorbeeld? En wat is er aan de hand met zijn dna waarover Dupont zo geheimzinnig deed?
Zucker heeft o.a. serieus ingezet op geografische clustering en statistische analyse, daar heeft ze in andere zaken overigens goeie resultaten mee behaald.
Geen idee wat dat DNA betreft, maar vergeet niet dat hij vrijwillig een staal heeft afgestaan terwijl niemand hem kon dwingen. Het enige waar ik kan aan denken is dat hij een 'partial' match zou geweest zijn, wat kan betekenen dat er een familiale link is met een gevonden spoor. Maar ik weet het dus niet, voor alle duidelijkheid.
Wat ik zou willen weten is op basis waarvan ze hem tijdens het verhoor zegden dat ze zeker waren dat hij aanwezig was. Niet het DNA, daar was nog geen resultaat van toen. Ik ga ervan uit dat het niet een gewone bluf zal geweest zijn, wat hem dan t.o.v. Ruth de opmerking deed maken dat hij beter moest leren pokeren.
Inderdaad, via het forum kunnen we enkel herkauwen wat er al neergeschreven staat of wat er nieuw in de pers staat.
Goed om weten dat andere bijdragen dan nutteloos blijken te zijn.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Nicolas Lebon