Lierde is een buurgemeente van Brakel en Geraardsbergen maar is eigenlijk een kleine omweg richting Pays de Collines. Ofwel ga je vanuit Brakel rechtstreeks naar Flobecq. Of je gaat over Everbeek via Ghoy en Ogy ... en vandaar heb je verschillende mogelijkheden (Wodecq, Oeudeghien, ...). Of via Geraardsbergen: baan richting Geraardsbergen uit ronde van Vlaanderen om zo voor centrum rechtsaf te slaan naar Overboelare 'Grote Weg' richting Deux Acren-Lessines om daar op het eerste rond punt tweede afslag richting Frasnes te nemen vanwaar je door kan rijden op rustige baan tot centrum Doornik vandaar kan je richting West-Vlaanderen of Noord-Frankrijk).
De destijds populaire winkels van A. M. en G. L. liggen op deze baan van Geraardsbergen-Overboelare-Lessines nabij Grote Weg, op 2 min. van elkaar ... en dus ook niet ver van Everbeek, steengroeve en het vliegveld. Je moet de verhalen van Bouten met korrel zout nemen maar deze 2 heren zijn exact zoals beschreven.
Koppel alles aan elkaar. Farcy maakt misbruik van zwaktes van anderen om hen te chanteren. Werkt met leden van Bende De Staerke die hem als meerdere erkennen, bij Bende Haemers zijn ze waarschijnlijk afhankelijk want vele leden hadden zware coke- of heroïneverslaving. Ideaal voor vuil werk, een overdosisis snel 'gegeven' als ze beginnen praten.
Zowel Pilarski en Farcy kennen het Westvlaamse onderwereldje van bordelen, prostitutie, drugs naar Frankrijk smokkelen, milieu in Brussel en Antwerpen. Zie ook moord in Damse vaart. Ligt daar een link tussen beide. Maar Farcy kent ook nog eens die andere comfortzone, streek rond Bois de la Houssière, Braine le comte, Tubize (ook zelfmoord Smars, vader Smars gokschulden).
Nog opvallend detail bij Farcy, Pilarski, De Staerke, Haemers: ze werken allemaal samen met broers, vader of andere familieleden!
We zouden link moeten vinden met Podevijn, Bouhouche, Mendez, Vanden Boeynants ...
Delhaize man gechanteerd door Farcy via affaire prostituee in Noordkwartier?
Ontvoering VDB door Bende Haemers stel ik ook vraagtekens bij en heeft misschien te maken met gebeurtenissen uit drugs for weapons-tijdperk waarin zowel Farcy en VDB vernoemd worden. Drugs for weapens operatie werd in 1986-1987 stopgezet of vergis ik mij?
Verdwijning Zwarts. Volgens mij is er rode draad in al deze gebeurtenissen. Kende Farcy het Aalsterse homomilieu als biseksueel? Werden daar mensen gechanteerd die niet uit de kast durfden komen.