Zelfs als men iets vind moet men het verhaal nog kunnen ontwarren. Gekkenwerk.
Ik heb mijn mening nogmaals een keer herzien 'het laatste uur' maar denk toch een gedeelte van de betrokkene nu te kennen alsook hun motieven.
Ik zie een linkse (Beijer, communisten, banditisme) en rechtse (Bouhouche, WNP, banditisme) rode draad in het verhaal. Ik ken één crimineel die dweept met Rus omdat hij daar financieel beter van kan worden, de anderen zijn hoofdzakelijk rechts?
In het verhaal Beijer ben ik zeker van 2 betrokkenen (de twee A's die ik gemaild heb naar Ben - een slimme en een domme A). Met mogelijke link naar Zuid-Oost-Vlaanderen waar zeker 1 piloot ook sympathie heeft voor de rus.
Aan de rechtse zijde is de visvijver veel groter maar denk op basis van getuigenissen omgeving WNP, Mendez, CEPIC, en De Staerke/Nitelet voor het showelement. Finné, Mendez, wisten teveel en werden met kogel bedankt voor bewezen diensen. De Staerke-clan wordt geviseerd een leeft nadien van kleinere home invasions, antiekdiefstallen, verkopen van paar zakjes xtc-pillen en het OCMW.
Aan welke kant Haemers staat weet ik niet. Mogelijk zijn ze overgelopen van rechts naar links omdat ze er financieel beter van werden (van loopjongens voor vdb tot ontvoerders van VDB)?
Desondanks dat Bouhouche en Beijer elkaars politieke tegenpolen vertonen ze ook psychopatisch en manipulatief gedrag. Omdat geld primeert op overtuiging beslissen ze dan ook samen een spelletje te spelen. Ze beschuldigen elkaar en creëren neppistes waarbij ze elkanders bewijsmateriaal vermengen (Houssière, Ronquières).
Niemand geraakt er nog aan uit. Welke piste moeten ze nu volgen? Extreem rechts, extreem links, marginalen, marginale criminelen of de elite-criminelen. Ze kunnen wraak nemen op de rijkswacht, er is destabilisatie, extreem rechts kan zich uitleven en de crimineel van de communisten kan ongestraft een drugs- en wapenimperium uitbouwen.