Re: Christiaan Bonkoffsky

Die persoon in kwestie was volgens mij geïrriteerd omdat we n.a.v. actualiteit over de Bende van Nijvel aan het discussiëren waren. Is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden, want ze zijn al een tijdje overleden. Er is dan ook onmiddellijk over iets anders begonnen.

Ik denk dat ze wel vaak in Aalsterse op café gingen, en volgens mij zal dit wel de 'bron' geweest zijn. Daar heb ik zelf ook ooit verhalen gehoord... Sommigen vinden het blijkbaar plezant om zich interessant te maken met andermans miserie.

1,082

Geen procureur heeft de dood van een killer aangekondigd omdat deze nog altijd onbekend zijn. Misschien een politieman gaf zijn eigen mening. Het is niet onlogisch te denken dat enkele daders van een of medere feiten van 82 of 83 werden vermoord door de daders van de tweede golf. Een grote deel van hun collega's dachten vermoedelijk dat ze presteren onder bevel.

1,083

Het is heel moeilijk om u te volgen mijnheer Etienne 1420. U bent hoogstwaarschijnlijk Franstalig en U doet waarschijnlijk uw best om in het Nederlands te schrijven, maar u bent heel moeilijk verstaanbaar. Schrijf dan in uw moedertaal misschien? Neen? Als Ben hiermee akkoord gaat natuurlijk, want het is hier een Nederlandstalig bendeforum. Sans rancune.

1,084

Bonkoffsky zou aan zijn broer gezegd hebben dat hij bij de Bende was geweest. De media hebben hier 'de Reus' van gemaakt. Een half jaar na de melding in Charleroi is er een onderzoek gedaan. De uitkomst hiervan was dus: "Bonkoffsky was niet de Reus." De woordvoerder van het parket heeft dus NIET gezegd dat hij NIET bij de Bende was. Twee ontkenningen neutraliseren elkaar. (Ja, twee nonnen heffen elkaar op.) Dus de boodschap van het parket was dat hij bij de Bende was maar niet de Reus.

1,085

Het parket zou weten wie de reus is.

Is dat zo? De Reus in Aalst? Of doelt U op de uitspraken na de Pano reportage uit '95? Ik meen dat er serieuze vermoedens waren rond één van de gebroeders Zeyen maar formeel is dat, voor zover me bekend, nooit bevestigd.

1,087

In welke kroegen ging "den Bonno" zich bezatten voor, tijdens of na het Aalsters carnaval? Hij zal daar zeker niet alleen gezeten hebben.

1,088

Het parket had dus na het onderzoek  gezegd "Bonkoffsky was niet de Reus". Maar iedereen vroeg zich af "Was Bonkoffsky bij de bende ja of nee?" Waarom zou het parket daar niet op geantwoord hebben?

1,089

Een bekentennis op zijn / haar sterfbed is nooit een aanvaardbaar bewijs. Zulke bekentennissen worden haas nooit ondertekend. En dan nog de prangende vraag of zulke verklaringen ontvankelijk of onontvankelijk worden verklaard. Zulke bekentennissen zijn verder ook niet meer vatbaar voor eventuele confrontaties in misdrijven of misdaden.

1,090

Etienne1420 wrote:

Het parket zou weten wie de reus is.

Men neemt aan dat er minstens drie verschillende reuzen waren. Je doet hier ook een wel heel speculatieve uitspraak waar geen enkele bron voor is (een Panorama reportage suggereerde het weliswaar ooit begin jaren '90 maar daar werd ook geen bron genoemd, wel gesuggereerd dat speurder niet verder mochten gaan richting een verdachte als mogelijk reus). Dit is pure speculatie hé.