1,231

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik merkte daarnet dat ik me vergist had; het was wel zijn caravan maar een agenda van de vorige bewoners.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,232

Re: Christiaan Bonkoffsky

Inderdaad, de zoon van de vorige eigenaar zou dat bevestigd hebben. Ik vermoed dat die twee elkaar kenden via een schietclub gezien de adressen die er in staan. Ik blijf het raar vinden dat de speurders dit adresboekje niet meegenomen hebben. Enfin, alles in deze zaak is raar. Een speekseltest nemen en vingerafdrukken maar Bonkoffsky niet eens ondervragen. Laat ons hopen dat die negatieve speekseltest en vingerafdrukken niet de reden zijn waarom men Bonkoffski met 99% uitsluit.

Doet mij een beetje denken aan de zaak Johan Demol.

En speciaal voor JML die beweerde dat wij de groep Diane beschuldigden dit:

Commissie kende identiteit van 'Reus

In het BRTN-programma De Zevende Dag heeft VLD-senator Hugo Coveliers gezegd dat de speciale commissie die belast was met het onderzoek naar de bende van Nijvel de identiteit kent van de 'Reus van de Bende van Nijvel'. Volgens de senator kreeg de commissie twee jaar geleden een brief van twee gerechtelijke onderzoekers die zeiden dat de reus een rijkswachter was bij het Speciale Interventie Eskadron. De 'Reus van de Bende van Nijvel' was een van de daders van een reeks bloedige overvallen in de jaren 80.

Minister van Justitie De Clerck zegt dat dit geen nieuw element is, maar dat hij de informatie nog eens zal laten natrekken.

Bron: De Tijd | 13 november 1995

Maar blijkbaar hadden ze bij het SIE of de groep Diane zelf ook vermoedens:

"Het is aan jullie oudgedienden om nu het voortouw te nemen in het onderzoek naar DBVN en te spreken. Wie boter op het hoofd heeft zal zijn straf toch niet kunnen ontlopen dus hou de eer aan jezelf of draag de consequenties."

» blog.seniorennet.be

Het zijn inderdaad allemaal speculatie's en geen harde bewijzen maar wij kunnen helaas niet meer dan schrijven hetgeen we zelf lezen of horen. Het is niet dat de VRT een verdachte bron is. Zeker niet als de minister repliceerde: "Dit is geen nieuw element".