Aaaaah, je zou me gek kunnen verklaren hoor, maar na het lezen van een heleboel te hier (vandaag heb ik veel gelezen over Bonkoffsky bv.) durf ik nu iets stellen dat denk ik iemand al eens opperde of alleszins er naar vroeg en ook ik deed in een post van een tijd geleden!
Namelijk dat Bonkoffsky als een "mogelijke (zeg ik)" lid van de Bende van Nijvel in mijn analyse past maar dat is niets meer dan mijn analyse en dus persoonlijk en ook niks meer dan dat! (Leest u maar mijn posts er op na.) Maar ik heb nu toch nog wat andere vragen (en hiervoor mogen jullie mij gek verklaren of stellen dat ik spoken zie):
De broer van Bonkoffsky legde verklaringen af, geeft aan dat Bonkoffsky op zijn sterfbed (niet letterlijk te nemen meen ik te verstaan) een lid - de reus? - van deze bende is (ik zeg mogelijk 1 van de reuzen). Verder blijft het zeer vaag en koffiedik kijken wat er precies tussen die twee broers is gezegd! De broer komt geëmotioneerd over en zal dat allicht ook echt zijn. Maar de broer blijft verder behoorlijk vaag!
Bijkomend komt hij dus met dit nieuws een ruime tijd na het overlijden van zijn broer. Tevens stelt hij, weliswaar lange tijd nadat hij die personen echt heeft menen te zien, dat er regelmatig twee manspersonen bij zijn broer op bezoek zijn geweest bij hen thuis (Bonkoffsky en broer woonden bij de ouders) waarvan hij dus toen niet wist wie het waren (en nu nog is niet zeker dat het Bouhouche en Beijer waren), maar hij wist nooit waarover die spraken en heeft daar misschien ook niet naar gevraagd toen!? Iets wat raar is, of toch een beetje, dat dus noch de ouders noch de broer eventjes poogden te checken wie die manspersonen waren! Nou ja dat kan, maar tussen de soep en de patatten kan er toch eens? Snapt u (althans zo zou dat in de meeste gezinnen en zeker tussen broers wel eens kunnen gaan toch?).
Misschien is dat wel zo geweest wie weet? (Dat de familie dan zwijgt is ongelofelijk maar anderzijds ook te begrijpen, niemand of heel weinigen, en zeker in families van Oostblokafkomst. Al is het een tweede generatie zal een zoon/broer aangeven. Ook andere families niet altijd hoor. Ouders hoeven dit ook wettelijk gezien niet te doen en ook echtgenoten/echtgenotes niet!)
Zelf heb ik familie in Polen en ik weet dat daar familie heel erg belangrijk is en ik merk ook als ik er ga en wat nieuws kijk dat alcoholisme in de genen zit (ik ga kort door de bocht maar het is wel ook voor een deel echt zo) en dat de criminelen daar ook best wel "hard" zijn en niet om bruut geweld verlegen zitten! (Dit klinkt veralgemenend en cliche maar ook dat heeft een grond van waarheid en niet een klein beetje.)
Wat wil ik zeggen: het is volgens mij echt wel mogelijk dat de ouders (misschien hoor want nergens wordt daar iets over gezegd en ja overleden en zo en dus niet te achterhalen) en volgens wat ik las en omdat hijzelf dus wel tips in die richting gaf (de bekentenis?) de broer wel eens wat kunnen weten wat nog niet is gezegd! De broer blijft ondank de emotie en de zwaarwichtigheid van het gegeven toch behoorlijk vaag! Ook over de huisgenoot is erg weinig bekend en wat we weten is allemaal "gewoontjes".
Let op: ik beschuldig hier zeker niet de broer of de familie noch maak ik hem/hen verdacht maar in deze zaak van zovele overvallen en het grote bloedbad enkele keren met zovele doden en nog niks echt geweten en helemaal niks bewezen, vind ik dat echt alles moet overwogen worden al is het maar om "namen/mensen dus" te zuiveren van alle mogelijk hoe klein ook schuld/betrokkenheid!
Ik en allicht ook velen onder ons weten dat er families zijn die opereerden in bende-verband, een vader die met zoon er op uittrekt om overvallen te plegen (ook vader Achille Haemers trok met zoon Patrick Haemers op roverspad). Dit is echt geen uitzondering! (Zie ook broers De Staerke en zo verder.) In zo'n gevallen is het dan ook zo dat de betrokkenen stijf de lippen op elkaar weten te houden en dat is begrijpelijk! En waar mensen zonder familieband die in bende opereren elkaar minder vertrouwen en al eens ruzie krijgen en gaan praten ook, is dit in familieverband minder aan de orde. Zie maar de maffiosi.
De vader zaliger is net zoals andere familieleden ook militair en stierf eind 1985! Op niet echt een oude leeftijd! Is er geweten hoe hij is overleden? Ongeluk? Ziekte? Natuurlijke dood?
Nog eens: ik zeg niet dat dit zo is dat er enige betrokkenheid is en ik weet dat dit hard kan aankomen bij de familie en vrienden echter ik durf na de vele posts hier echt niets meer uitsluiten en ga zowaar in dingen beginnen geloven (nou ja, ik bedoel dat het voor mij niet totaal uitgesloten is dus) die ongelofelijk cru zijn! Maar aangezien de heftigheid van het dossier en de vele tijd die er al over heen is gegaan met nog bijster weinig resultaat - nog geen daders gekend als dusdanig - moet er toch wel iets "speciaals" aan de hand zijn!
Zoals ik eerder meldde is België een klein land en neen niet iedere crimineel is gekend noch gevat maar de grote vissen (we zien allemaal hun namen in de lijst en dat is al een hele reeks) zijn wel allemaal in beeld bij speurders hoor en velen van hen zijn al wel eens gevat! Ik wil hiermee zeggen dat het voor een zo grote bende (ik doel op de kerfstok) die dan ook nog zo meedogenloos moordend te werk ging toch wel echt een hele kunst is om tot nu toe nog niks of niemand te hebben "prijsgegeven", de omerta moet dus enorm zijn!!?
Is dit omdat de meesten al dood zijn? En omdat diegene die nog leven ergens ver weg zitten? (Er van uit gaande dat het diegenen zijn die we hier wel eens opvoeren als mogelijke bendeleden.) Of (bijkomend) ook anders nog?
Ik weet dat ik hier allicht tegen heilige huisjes trap maar dat is dan maar zo!! Er is zoveel koffiedik kijken en mist en nog helemaal niks bewezen en ook helemaal niks uitgesloten! Maar bij mij roept dit echter allemaal wel wat vragen op! Mijn verontschuldigen als ik hier mensen eventueel zou kwetsen maar nog eens het gegeven van de Bende van Nijvel is al dusdanig verwarrend. Sleept al zolang aan, is zo groot (de moordende overvallen) met geen enkel resultaat (bewijsbaar/bewezen) tot nu dat ik geen enkele piste uitsluit!
Jawel, de piste van het grote complot en/met buitenlandse veiligheidsdiensten en de grote staatsgreep om dictator Vanden Boeynants tot keizer te maken, acht ik ongeloofwaardig (is mijn mening niks meer niks minder en als ik fout zou zitten dan geef ik dit ruiterlijk toe). Maar een bende waarbij familieleden betrokken zijn durf ik niet meer als een ongeloofwaardig eng sprookje te zien maar als een ongelofelijke maar waar (indien dit zo zou zijn).
Vandaar mijn post hier, wat verwarrend maar ik vind het zelf moeilijk om deze gedachtengang te posten maar OK hiervoor is het forum en eerlijk gezegd ik had ergens die vraag over de vader al gesteld. We moeten hier alles durven stellen toch? En neen dat wil niet zeggen dat we met alles moeten akkoord gaan maar elke mogelijke bedenking/analyse mag hier vind ik wel gemaakt worden.
Speelden er mogelijk de frustratie van Bonkoffsky (indien hij dus effectief bendelid is?) en de haat tegen de Rijkswacht? Ik bedoel dan in hoofdzaak de Groep Diane (hij bleef wel Rijkswachter, gedegradeerd) en indien Bouhouche en Beijer ook leden zouden zijn en gefrustreerd zo hoog op dat er bloedstollend wraak werd genomen op een beestachtige manier? En werd dus een bende gevormd, waarbij bepaalde achtergronden (jullie snappen wat ik bedoel) de brutaliteit verklaren kunnen? Een brutaliteit die geen gelijke kent in Belgie? Een killers-bende? Een moorddadigheid die diep in het binnenste van enkele mensen schuilde en die losgingen in een ongeevenaarde wraakneming met tamelijk gemakkelijke doelwitten en altijd ook wel buit.
Ik zie Bouhouche en Beijer als vernuftig maar minder als killers maar in mijn analyse bleven die dus contact hebben met hun ex-collega gedegradeerde en sloegen de handen in elkaar, eerder als het vernuft van de bende (indien zij dus effectief tot de bende behoren wat nog helemaal niet bewezen is) en dus qua voorbereiding en jawel ook ter plekke maar dan minder bloeddorstig etc.
Ik weet het niet! Voorlopig weet niemand het al! Dus ik vind dat (behoudens de theorie die ik in mijn analyse stel, maar die daarom niet waar hoeft te zijn!) alles wat kan moet uitgeplozen kunnen worden ook al worden heilige huisjes neergehaald.