Re: Christiaan Bonkoffsky
Ik lees zonet op de website van HLN dat reeds in 1999 Boskoffsky reeds werd doorgegeven door enkele mensen die in hem (na vrijgave van de nieuwe reeks robotfoto's) de reus zagen; Zowel op basis van fysieke kenmerken, alsook op basis van zijn levenswandel. Zeer vreemd dat spoor toen niet (naar behoren) werd onderzocht. De speurders (wie waren dat toen?) laten weten, dat toen er niet voldoende aanwijzingen zullen geweest zijn om Boskoffsky als verdachte te beschouwen.
Ik las zonet dat David het afgelopen jaar het gevoel had dat zijn tip ivm Bonkoffsky door speurders met rijkswachtverleden in cel Waals-Brabant niet echt serieus werd genomen. Pas door uitspraak Vermassen, ging men deze week op onderzoek uit in het Aalterse. Als dat klopt...
Bedenking, stel dat Bonkoffsky effectief één van de reuzen was, dan is hij er toch ook niet rijk van geworden. Niemand spreekt over het rijkemansleventje van Bonkoffsky. Integendeel, hij was aan lager wal geraakt.
Wat ik hiermee wil opwerpen, de daders waren naast zieke geesten ook types die hun misdaden niet uit winstbejag maar uit een soort (verkeerd) ideaal uitvoerden. Terreur zaaien was dus de opdracht. Eindoel? Destabilisatie van de staat om nadien een sterkere politiestaat te laten ontstaan?